Gå til innhold

Sunndalsøra


Stene

Anbefalte innlegg

Hei igjenn folkens!

 

Lenge siden jeg har vist spesiell aktivitet her på forumet, men nå kommer sommeren og andre prioriteringer blir satt i rekke.

 

Skal til Sunndalsøra i uke 31 med en gjeng fiskere fra fruens familie, og skulle vist litt mer om den elvemunningen samt lenger opp i elven. Evt utkanten mot havet.

 

De er litt mer på laksekjøret, mens jeg kunne tenkt meg SØ på denne turen. 

 

 

 

Er det noen som har noe spesiell info å putte inn her? noen områder med fine SØ oppover i elven? Omgivelsene bør jo være fine, så om det finnes bænkersplasser langt nede i elven så er ikke dette av mest interesse kan man si. :) Men må man så må man ty til industri..

 

 

 

-M.Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

hvis estetikken og ikke minst etikken er viktig, så tror jeg ikke munningen er stedet...

 

Foreningen har flere fine valdoppover, hvor rammen rundt er bra. 

 

Ønsker dere å fiske privat, så sjekk Drivaguiden.no, selv om det kanskje begynner å bli litt utsolgt..

 

Thigt lines

 

BC

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del hold deg unna foreningen sine vald. Eg var innom ein gong for nokre år sidan og fiska valdet Sjøllandstraumen. Eg og han som hadde kjøpt det andre kortet hadde saman lagt ein god plan om å spare brekket til det var skikkeleg mørkt. Lite hjalp det når det i skumringa kom hoppande to lokale heltar som starta 30 m på nedsida av meg og piska over brekket med ein haug med unødvendige speykast og gjekk att. Hadde viss årskort via foreninga som gav dei retten til å fiske litt her og der. Kortselger bekrefta at dette var sant då eg nevnte det dagen etter... Sjølv om me prøvde vidare, var det nok eigentleg berre å parkere for natta i den fantastiske reclineren nokon hadde plassert strategisk ved elva!

 

Har etterpå forhøyrt meg med diverse lokale som seier at du berre må rekne med å møte slikt på desse valda... Hadde vore greit nok å forholde seg til om det var ein viss fiskeskikk og bruk i praksis. Tenker spesielt på å i det minste starte ovanfor fiskar som allereie er i gang med å fiske seg over eit strekk!

 

Men at det er ei flott elv og flott natur kan ingen nekte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...