Gå til innhold

Ved Dagali 17mai.


This Fish

Anbefalte innlegg

..Kanskje ikke så mange som vet.. Det gjør ikke jeg heller, men skulle jeg på de kanter, ville jeg tatt en sjekk på snøforhold i fjellet, og temperaturutsikter mot dette tidspunktet. Stor snøsmelting gir neppe bra forhold for fluefiske i elv. Så da spørs det hvordan det hvor langt våren har kommet i aktuelle vann i området. Er ikke spesielt godt kjent i området, men det ligger noen vann på fjellet før du kommer ned mot Geilo. F.eks. Store Hakkesettjørne, som ligger en halv kilometers gange vest for Hakkesetstølen, på vestsiden av RV 40. Dette vannet sies å ha fin ørret. Men det ligger altså ca. 1000 m.o.h.

Ellers ligger det flere vann i dettet området, rimelig nær veien..

Det er også noen vann i nærheten av RV 40 syd for Dagali. Du får ta deg en tur på kartet i første omgang..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fiske er hovedmålet for turen ville jeg personlig satsa på stillevann eller områder som ligger lavere så tidlig på året. Man blir litt rådvill som fluefisker i flomstor elv. Ettersom jeg hørte var det fine skiforhold helga etter påske i området Geilo. Men det er jo bare å prøve! Steinfluer og mygg, samt noen nymfer er kanskje lurt å ta med seg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig isen på vann ikke gått enda 17 mai. Har hytte i nærheten og på det vannet pleier isen å gå ca 17 mai. Nå har det jo vært kaldt en stund så kan tenkes det være litt sendere i år.

Det er fint å fiske der Lågen renner ut i Pålsbufjorden, nedefor Dagali, men hvordan det er så tidlig vet jeg ikke..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...