Gå til innhold

Synkeline - what to choose


lhegdal

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg etter at mitt Guideline Coastal Fast Intermediate #7 line røk, at jeg skal bytte dette med en line som har mer synk egenskaper. Både til jakt på havabbor, men også for å kunne fiske mer mot bunnen. 

 

Har et Coastal Slow Intermediate, for å fiske høyere i vannet med. 

 

Jeg liker hvordan Coastal er å kaste med, og det at det ikke er minne i snøret, og søker etter en synkeline som forholder seg som denne. 

 

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg etter at mitt Guideline Coastal Fast Intermediate #7 line røk, at jeg skal bytte dette med en line som har mer synk egenskaper. Både til jakt på havabbor, men også for å kunne fiske mer mot bunnen. 

 

Har et Coastal Slow Intermediate, for å fiske høyere i vannet med. 

 

Jeg liker hvordan Coastal er å kaste med, og det at det ikke er minne i snøret, og søker etter en synkeline som forholder seg som denne. 

 

Noen som har noen gode forslag?

Har mye god erfaring med coastal i #6 og #7, både fast slow og klump. Har gått helt over til Airflo delta clear i #5-6 fast på helios # 6 og #6-7 slow på lpxe #7. Fast int av denne lina synker ganske kjapt. Kan anbefales på det varmeste dersom du ikke må ha en veldig hurtigsynkende line. Bruker du kurv?

 

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har linekurv, noen ganger brukes den flittig andre ganger bruker jeg den ikke, mest hvor jeg vader ut, men er ganske kipt når linen henger i alt mulig rart under kast, så det blir mer og mer kurv. 

Det fine med Airflo- linene er at de ikke skal smøres. De kan virke litt treige og trå de første to tre turene så blir den glatt og smooth. Litt vann i linekurven gjør susen.

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hvordan den er i skjøten mellom klompen og lina. Syns den blir veldig tung akurat der og detter fort ned i vannet. Noen andre som har det problemet eller er det noe feil på lina jeg har kjøpt.

Jeg tror det problemmet kommer av to grunner i dette tilfellet.1.) 40+ gammel model (den med skjøten) detter litt lettere i vannet ja, og 2.) for tung line i forhold til klassen (stang)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...