Gå til innhold

Rena


Anbefalte innlegg

vannføringen er *nesten* på normalen fikk jeg høre i går :) Min kilde har ikke sett etter ørret snax på vannet. Men han fant flere ørret over snitt str.
Været er spådd lovende iforhold til årstiden og baetiser :)
 

Fikk nyst om baetis klekking for 3 dager siden, men den var veldig lokal, men ekstrem over 45 min.

Resten blir opp til deg ;)

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det er ikke mye klekkinger der oppe og det meste av det som blir tatt er tatt med streamer osv. MEN, det ble tatt en realt pen ørret i går på 3.8 kg, på en fiskimitasjon av Roger Enger Lie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg Rena. Er på hytta på andre sia mot Engerdal. Var i et godvann og fiska på Marginata som enda klekker (ca 700 moh). Leptotraumene mine fikk seg en pause etter å ha kroka fisk på Marginata paraloop klekker.

I morgen prøver jeg ut Rena... Snakket forøvrig med Lars tidl i dag og han forteller stort sett samma historie som swedeElvis men at det tar seg opp med Rhodani str 14 og 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si deg imot Rakkenes :) Fint nymfe fiske for de som liker sånt i påvente av tørrflueperidoen i Rena.

Regner nesten med at det var deg jeg møtte med junioren ved siden av for andre gang over henge brua..
 

Ørreten var bite villige på rhodani imitasjoner under vannfilmen (Måtte finne frem de spinkleste nymfene jeg hadde i boksen). Men det å finne fisken og fiske riktig på den var vell min store utfordring!
Hørte Per Erik hadde lykken med seg som vanlig og plukka 1-2-3-4-5 osv... mye harr over kiloen på den mannen der på søndagen!

Men tørrflueforholdene var fortsatt elendige. Endte opp med å skremme ørreten ved å fiske med klekkere...

Fikk 2 av disse. Den ene en rhodani større enn den andre. disse sto nesten ved siden av hverandre. Og nr 2 ble ikke skremt av kjøringen til nr 1. Men en klekker som stripet over den fikk den til å gå ut i dypet. hmmm?! anyone?! Ventet 5 min og den kom tilbake etter stripingen. ett kast med en liten nymfe og den satt med en gang..

IMG_6025_zps40274881.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis. Måtte finne meg en annen elv å fiske med Lukas. Var litt for vanskelig for en 11-åring i Rena nå. Jeg hadde også kontakt med en ørret på baetis-nymfe, men det ble med den ene gangen før vi kjørte til en enklere elv på østsiden for Rena.

 

Hyggelig å hilse på deg da, femundtravler - og sorry for at vi vekket deg :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok enklere i ei mindre elv ja! Håper gutten fikk en fin tur.. Godt å se at du tar han med deg :)
Rena var ikke enkel å fiske i, men fult fiskbar. Er noen gang rena enkel? He he he..

Takk det samme. Og det var vell på tide og stå opp! Vi sees nok i elva under bedre forhold :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedbør så langt, såvidt jeg kan se. Noe som vel betyr at det er bedre nå enn for en uke siden. Lars på fluefiskecampen mente at det nok ville ta et par uker før vi nærmet oss normal vannstand (sist lørdag). Ser forøvrig at det nå endelig tas ørret og harr på tørt. Og akkurat DET er et veldig godt tegn på at vi nærmer oss...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...