Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei  :)

Må bare dele denne, gutter, for det er en av de få av alle artiklene mine i fiskebladene som har vært bestillingsverk  :)  Jakt & Fiske-bidragene mine i alle år er selvsagt nøye bestillingsverk, men sånne store, dyre blad-artikler utenom det, på et vis. 

 

Vanligvis liker jeg ikke bestillinger på artikler, men liker stort sett å lage artikler etter eget hode, og får dem trykket i blad. Denne gangen ble det i forkant avtalt antall sider, innhold etc og eksakt deadline med redaksjonen. Setter et lite ekstra press på fluefisker'n i oss det  :) Og kjempemoro egentlig å bli pressa litt. 

 

Takk så mye for kjempegode tilbakemeldinger på artikkelen, de som alt har sett den  :)

 

Noen nyttige tips er det i artikkelen;

om du av og til føler deg kald og "uggen" langs elva ved kveldsfisket, eller føler deg alt for varm på varme sommerdager, eller lurer på hvordan du skal regulere ved kombien 1) noen økter marsj-fart og 2) timesvis med spotting under noen dager  :) Scenarioet er kjent for de fleste. Her er artikkelen i Alt om Fiske. 

 

 

Stort bilde: https://farm4.staticflickr.com/3909/14390191816_f854a4db80_o.jpg

 

 

14226764988_0cd769c963_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå også som mannequing Andre ;)

 

 

Yeah, right  :D

Men jeg ofrer meg gjerne på alteret, for det er noen gode poenger i artikkelen som man ikke kan underslå. Den beste lakmus-testen enhver kan ha er: Føler du deg noen gang veldig varm og svett, eller veldig kald og uggen på fisketur? Ok  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det smartere jeg har kjøpt av utstyr/klær de siste åra, er et par med Simms solarflex sungloves. Det er jo et kjent fenomen at vi er plaget med ekstremt mye sol i Trøndelag, men som du skriver i artikkelen Andrè, desto viktigere et at de fungerer veldig godt mot mygg og knott. Har blitt glad i disse. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rk, godt å høre at vi er flere :-) 

Jeg er personlig veldig plaget av mygg og knott, men har i alle åra i Finnmark forsøkt å være psykisk sterk, og forsøkt no-brainer-tanken om at; "nei, de klømerka der er ikke no". :) Har vært med folk som omtrent har blitt gale. 

 

Psykisk ignorering? Det funker overraskende bra. Myggstikkets effekt er overdrevet. Jeg kjenner ingen som så langt har dødd eller blitt syk av det :-D Det er mest psykisk, tror jeg  :) Psykisk...  :) Å innse at små fæle bugs skal stikke en snabel inn i deg og suge blod  :D  Ignorer dem - den eneste gangen det er positivt og være arrogant  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når psykisk overbevisning ikke fungerer mot knott og mygg, er også en buff et godt hjelpemiddel.

Myggnetting er sjelden et alternativ under aktivt fiske, så jeg bruker en slik:

http://www.simmsfishing.com/shop/headwear/sungaiter-1.html

Jeg er hysterisk og ønsker ikke for mye DEET i myggmiddelet, men med hansker, buff, caps og et eller annet myggmiddel uten DEET (eventuelt med lavt innhold) berger jeg godt i alle myggbefengte situasjoner.

 

En slik er sikkert også supert;

http://www.simmsfishing.com/shop/headwear/sunhood.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...