Gå til innhold

Myggnetting


Andvoll

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes en myggnetting som det faktisk går ann å bruke under fiske? Dvs det går ann å se noe.

Kunne tenkt meg en maske som bare har hull til øyne å som ikke blir for varm.noen som har sett noe lingnende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå er det maaange år siden jeg sist var i nærheten av skikkelig mygghelvete (Finnmark ol), men her på Østlandet er jeg ikke plaget med mygg. Har på helt vanlig myggolje/melk-greier, og det går helt fint. Om de stikker, så begynner det ikke å klø noe spes heller. Men har en kompis som reagerer skikkelig på myggstikk og knottbitt, ser ut som han har vært gredd med piggtråd. Han måtte ha noe skikkelig middel, noe som jeg mener het Flyrite som vel egentlig ikke er lov å selge (100% deet, eller 100% kreft eller noe) - da gikk det ganske så bra.

 

Uansett hvordan man reagerer, så vil man få problemer når mygghelsike virkelig tar av. De vil irritere vettet av deg. Første tur til Finnmark ville jeg ikke dratt til uten romdrakt, eller i det minste diverse myggnettinger. Den på bildet her ser jo ganske kul ut og funker sikkert greit. Ta med en vanlig netting og - tar jo ikke plass.

 

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggnetting er deilig når man ligger å slapper av litt i lynga. Ellers har det en tendens til å bli røsket av etter kort tid for min del. Jeg synes det er irriterende. Bushman har løst mine eventuelle myggproblemer. Det er knotten som er krise. Mygg er kosedyr i forhold.

Heller ikke så dumt å la skjegg og hår gro litt før finnmarksturen.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det maaange år siden jeg sist var i nærheten av skikkelig mygghelvete (Finnmark ol), men her på Østlandet er jeg ikke plaget med mygg. Har på helt vanlig myggolje/melk-greier, og det går helt fint. Om de stikker, så begynner det ikke å klø noe spes heller. Men har en kompis som reagerer skikkelig på myggstikk og knottbitt, ser ut som han har vært gredd med piggtråd. Han måtte ha noe skikkelig middel, noe som jeg mener het Flyrite som vel egentlig ikke er lov å selge (100% deet, eller 100% kreft eller noe) - da gikk det ganske så bra.

 

Uansett hvordan man reagerer, så vil man få problemer når mygghelsike virkelig tar av. De vil irritere vettet av deg. Første tur til Finnmark ville jeg ikke dratt til uten romdrakt, eller i det minste diverse myggnettinger. Den på bildet her ser jo ganske kul ut og funker sikkert greit. Ta med en vanlig netting og - tar jo ikke plass.

 

Eirik

Har du det derre tuneflue greiene hos deg? Det skal visst være grufulle greier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foressten trekke frem en slik gassgreie som man putter inn slike "pads" i. Jeg kjøpe en i sommer når jeg var i Finnmark.

Den fungerte faktisk overraskende bra. Fin når man sitter ved teltet og skal lage mat og ikke minst når man skal i buskene og gjøre sitt. Jeg er spent på om den funker på knotten her.

Endret av Ruffen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal dere få min oppskrift, for de som er interessert. Jeg har fisket mye mange plasser, og ikke minst i myggbefengte strøk (jævla irriterende at mygg/ørret ofte sammenfaller stedsmessig)  :D Fisket mye har mange andre også altså, så dette er bare min anbefaling. 

 

*Mygga Natural er fenomenal mot myggen. Punktum. En av de beste i følge tester også. Og den inneholder heller ikke DEET, som er skikkelig skadelig. Grunnen til at vi ikke merker noen skadelig virkning av det er at de fleste fluefiskere fisker så alt for lite  :)

 

* Er det, i tillegg til mygg, også knott, så suger Mygga Natural bigtime. Det er testa... Da drar jeg opp Mygga sin vanlige roll-on med DEET. Den funker også mot knott, men det gjør de fleste remedier med innhold av DEET. 

 

Så kommer vurderingen av om man gir f... i DEET- anbefalingene, og kjører på med 99% DEET og sånn. Og det koker bare ned til en personlig vurdering av hvor allergisk man er, hvor mye man fisker også videre. Ingen fasit her, tenker jeg. Men nå er jeg også typen som heller ikke drikker light-brus eller brus  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygga roll-on, godt hodeplagg og Buff....... Har alltid med hydrokortison-krem og antihistamintabletter.

 

Får helt spunk av myggnetting. I tillegg ser det ganske noldus ut, og det jo viktig også :-)

 

Ellers er dette geniale saker til hytte og telt:

http://www.clasohlson.com/se/Myggd%C3%B6dare-Sterminio/Pr348115000?userSelection=B2C&rememberCookie=false

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to turere til Kola, den ene med to dager VIRKELIG mye mygg, så mye at tilogmed guiden snes det var litt i overkant, så er jeg solgt på myggnettingen "little fly".

 

Trur jeg kjøpte den på Nordisk Fiskeustyr, men er ikk 100% sikker. Den gåt utenpå capsen, festes med strikk under armene (jepp) og er svart, i stedet for grønn.

Hvorfor svart? Fordi man ser lettere gjennom svart myggnetting. Og siden den går utenpå capsen, så holder den seg godt ut fra kroppen / ansiktet.

Etter noen minutter tenkte jeg ikke over at den var der.

 

myggmiddel: Mygga standard roll-on.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...