Gå til innhold

Fiskonbäcken i Nord-Sverige - anyone?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hej André,

Fiskecentrum Saxnäs arrangerer turer til Fiskonbäcken:

http://www.saxnasfishing.se/sv/fiske-/fiskonbacken.htm

 

De kan sikkert tipse om fisket der - og det er måske dem som arrangerer turen du er inviteret til (?)

 

Jeg har ikke fisket Fiskonbäcken, men andre elve i området og sidste uke i juni kan du forvente klækninger af flere døgnfluer - specielt Fjällåsländan (Baetis subalpinus), men også Heptagenia + der er vanligvis fart på visse vårlfluer (str. 10-12 lysbrun).
Dette gælder da mere generelt for området, siden jeg ikke har fisket hvor du skal.

Skitt fiske

Jesper fra København, som i år ikke skal på fjeldet (suk!)

 

PS: din PM-boks er fuld og man får besked om at du ikke kan modtage meldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig fin liten elv, med muligheter for stor fisk. Blir helt sikkert knall <<l

 

Er ikke akkurat så veldig langt å gå, så hovedgrunnen til at det er helikoptertransport inn dit er nok at eneste muligheten for å få fisket der er å kjøpe en pakke hos Saxnäs fishing, som disponerer fisket i elva eksklusivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for info, Håvard  :)

Jeg får hele turen som en gjentjeneste fra en svensk journalist og fluefisker jeg hjalp med en artikkel tidligere (betaler seg ofte 10-dobbelt tilbake å være snill, plutselig får man en overraskelse  :) ), men det skal bli spennende å oppsøke et ukjent godvann om det er langt eller kort å gå. I hvert fall helvetes langt for meg å kjøre til rally point i Saksnäs, men hva gjør man ikke for litt godt kompaniskap, og godt fiske :)  Det er nettopp slik du skriver her som gir litt ekstra fin info på det jeg kalte second opinions  ;)

 

Uansett - et par dager før det skal jeg opp til Rena og feire bursdagen til min gode venn Terje  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...