Gå til innhold
  • 0

Ny sesong, nytt ørret snøre, Tips? :)


Pota

Spørsmål

Hei,

 

Jeg skal bytte ut mitt snøre. Jeg bruker idag Scientific Anglers Mastery Trout klasse 5.

Et bra snøre, men jeg kunne ønsket noe lenger kast. Jeg kaster bare med tørt og er glad i både elvefiske og stille vann.

Har dere noen tips til et godt snøre som kan kaste langt og presist. Pris spiller ingen rolle.

 

Bruker Sage One #4, men ønsker #5 snøre da det forenkler kastingen for meg.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei.

 

Mange gode liner å velge mellom. Kommer an på både kaster og stang. Selv synes jeg Loop Evotec 100 er en topp allround line som lader stangen relativt kjapt for korte kast, samtidig som den tåler litt overheng på de lengre distansene. Fungerer også utmerket til vannkast, sier de som kan dette :rolleyes: . Glatt coating og lite minne er jo også et pluss. Evotec fins også med lengre klump, den har jeg ikke prøvd. Tror Evotec 100 #5 har en klumpvekt på 12g. Hvordan det passer til Sage One #4 vet jeg ikke.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei,

 

Jeg skal bytte ut mitt snøre. Jeg bruker idag Scientific Anglers Mastery Trout klasse 5.

Et bra snøre, men jeg kunne ønsket noe lenger kast. Jeg kaster bare med tørt og er glad i både elvefiske og stille vann.

Har dere noen tips til et godt snøre som kan kaste langt og presist. Pris spiller ingen rolle.

 

Bruker Sage One #4, men ønsker #5 snøre da det forenkler kastingen for meg.

 

Thomas

 

 

Hei. Test i hvert fall 140'n før du bestemmer deg  :)

Om du vil ha lange,presise og stabile overhode tørrfluekast. 

 

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php/topic/21088-orvis-rods/page-7#entry473208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...