Gå til innhold

Sjøørret fiske i tronheim


Petter

Anbefalte innlegg

Om du ikke synes det er plagsomt med mye folk på turstien rett bak, så kan odden bak lærerhøyskolen på Rotvoll være et ok sted. Har fått mange fine der. Største 2.8 kilo.

Det er et berg/holme der, i forlengelsen av denne er det en rygg under vann. Når vannstrømmen går østover mot ranheim, så blir det ofte stående en del fisk på denne ryggen. Jeg har fått mest fisk her fra fjære sjø og opp mot flo.

 

Bynesset har mange fine områder, og jeg hatt mange fine turer her. Om du tar en tur ut hit en dag hvor fjorden er blikkstille, så vil SØ røpe hvor det kan være ok å fiske. Nå i mars/april så er imitasjon av slike små pungreker et must. Du ser dem står inne blandt tangen. Har fått Sø har ute som har vært helt deformert som følge av enormt inntak av slike.

 

Kvaliteten på bildene som jeg har lagt ved er ikke helt top, fant ikke orginalene....

post-599-13949846202163_thumb.jpg

post-599-13949846202438_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Om du ikke synes det er plagsomt med mye folk på turstien rett bak, så kan odden bak lærerhøyskolen på Rotvoll være et ok sted. Har fått mange fine der. Største 2.8 kilo.

 

Du mener altså midt nede i rotvollfjæra du. Jeg har sett mange fiske med sluk på moloen litt lenger til høyre hvis du står på moloen :| ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke synes det er plagsomt med mye folk på turstien rett bak' date=' så kan odden bak lærerhøyskolen på Rotvoll være et ok sted. Har fått mange fine der. Største 2.8 kilo.

[/quote']

 

Du mener altså midt nede i rotvollfjæra du. Jeg har sett mange fiske med sluk på moloen, men det er litt lenger til høyre for moloen? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å blande meg litt inn 8) olea mener nok til venstre for moloen. Det første svaberget på venstreside etter moloen har en undervannsrygg som skyter på skrå i forlengelsen videre mot venstre. Her har jeg selv fått noen kurrante sø 8)laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...