Gå til innhold

Prøve meg som gjeddefisker


Truls

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gjøre et seriøst forsøk på å komme i gang som gjeddefisker, har hatt ønske om det i mange år, men det har blitt nedprioritert.

Vet stort sett hva jeg trenger av utstyr, men er ikke kjent her jeg bor nå, og det er helt nord i øvre eiker, på grensa til Modum. Er det noen som vet om gode steder å prøve seg frem her i området?

Sier takk for gode innspill om teknikker, fluer, hva jeg skal se etter for å finne frem til gode gjeddesteder.

Tenker litt på elver og små viker osv. Har forøvrig tilgang på en liten jolle.

På forhånd takk!

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hej Truls

 

Nu är det perfekt tid att komma sig ut och fiska gädda! Har dessvärre bara kommit ut ett par korta turer men haft riktigt bra fiske båda turerna. Blev 9 stycken på sista turen på ca 3 timmars fiske. Missade flera och tappade en riktigt fin vid båten. Största jag krokade av vägde 4kg men den jag tappade var en god del större. Till helgen blir det ut igen. Då skall dom stora upp!

 

Ang utrustning så fiskar jag med en #9a med olika linor. På våren går det gärna i intermidiet. Stora ca 25cm flugor i ljusgrön "Big fly fiber" och pearl flash fungerar väldigt bra i mitt vatten. 

 

Och nu på våren är det i lekvikarna och utkanten av dom jag fiskar. Finns det en djupkant i utkanen av lekviken fiskar jag av den först.

 

Riktigt bra gäddfiske är otroligt kul! :)

Endret av Lilja
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes, veldig gøy ut!

Er bare om å gjøre å få dratt seg ut og utforsket områdene i nærheten.

Er jo mange vann med potensiale i området her, må bar få begynt å gjøre meg kjent.

Noe typisk man kan se etter for å finne gyteplassene utover at det er grunne viker?

Ofte jeg sjekker flyfoto på potensielle plasser etter sjøørreten, men vet ikke om det lar seg gjøre med gjeddeplasser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarumselva oppstrøms Kaggefoss. Vikersund city oppstrøms og nedstrøms brua på vei 284 over ved Kanalen. Tyrifjorden.

Grunne viker, med vegetasjon (gjemmeplasser).

Hadde du bodd på denne siden av verden, så skulle jeg tilbudt deg en guidet tur ved Øyeren.

Fluene bør være volumiøse uten å trekke for mye vann. Robert som jobber for Geir (Gero på Lillestrøm) har et mønster som han kaller "pike muppet". Dette er min favoritt, man "alt annet" funker også.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...