Gå til innhold

Fluevalg Sunndalsøra Laks/SØ


Stene

Anbefalte innlegg

God søndagskveld godtfolk!

 

 

Da nærmer det seg med stormskritt. Drar til Sunndalsøra neste helg, på mitt første laksefiske. Ettersom det er SØ der så vil jeg nok være mest tiltrukket av dette.

 

 

Men da kommer spørsmålet til dere som evt har vært der eller har kunnskaper om valget.

 

Hva burde jeg velge av fluer til medbrakt flueboks? Jeg er jo renspikket SØ fisker i Oslofjorden så dette blir en ny erfaring å ha med seg. 

Skal sies at jeg har vært i diverse elver på tørrfluefiske etter ørret, men noe sier meg at jeg ikke skal fiske tørt dit jeg skal!

 

 

Noen innspill å komme med her kansje? Setter stor pris på utvidet informasjon dersom det er andre faktorer jeg burde ta i betraktning.

 

 

-M.Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

nettop tilbake derfra etter to resultatløse uker...men jeg gikk etter laksen..

Hvis du ser på været og vannstanden så kan det hende at tørrflue ikke er så dumt likevel..du må virkelig praktisere stealth fiske på det føre som er nå..

 

Fra tiden jeg fisket etter sjø-ørrreten der så funket red butt, heggeli, peter ross og march brown, gjerne ned til dobbel 12/14.... Og så gikk jeg alltid gjennom kulpen med noe stort sort noe på det mørkeste, sunray funker på ørreten ogå...;-) 

 

God tur og Skitt fiske!

Omgivelsene er i hvert fall praktfulle:-)

 

BC

pc også har elva en hyggelig stamme med brunørret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...