Gå til innhold

Where to go, what to do?


Blowfish

Anbefalte innlegg

Søndagen åpna seg som ei låvedør, hvilket betyr fisketur på far.

Marka er uaktuell pga varmen, og det ser ut til å være tungt i Rena.

Hvordan er Begna nå da? Ser ut til at vannstanden er bra, men er det noe liv?

 

Forslag til andre aktuelle steder mottas med takk. Helst innenfor to timers kjøring fra Jessheim.

 

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i Rena to dager. Ikke sett klekkinger av noe slag og snakke om. Hadde en kort klekking av små døgnfluer i går kveld, noe som satte i gang småfisken betraktelig, men så ikke en ordentlig fisk.

Men 200 meter nedenfor, hadde de kongefiske. Svømmepupper i hopetall og steady storfisk. En av gutta fikk fisk over 2 kilo natt til torsdag og natt til i dag. Hvor lokalt kan det være....... ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i Rena to dager. Ikke sett klekkinger av noe slag og snakke om. Hadde en kort klekking av små døgnfluer i går kveld, noe som satte i gang småfisken betraktelig, men så ikke en ordentlig fisk.

Men 200 meter nedenfor, hadde de kongefiske. Svømmepupper i hopetall og steady storfisk. En av gutta fikk fisk over 2 kilo natt til torsdag og natt til i dag. Hvor lokalt kan det være....... ?

Hvor sto du da? Jeg pleier å fiske enten oppe ved Lindstad eller rett nedenfor kvarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske trått fiske over det meste av Østlandet nå, det er normalt ikke gromfiske-tid nå, og med det været vi har hatt i sommer er det nok verre enn normalt. Lokale klekkinger er det ganske ofte i Rena, men det kan du nok finne andre steder også nå. Kommer du deg opp på fjellet kan du finne litt vårflue aktivitet, mygg, stankelbein og kanskje litt bibio nå.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lokalt, at man har god svømmepuppeaktivitet 200 meter nedenfor seg, uten at man ser ei eneste ei selv på 2 kvelder og netter? Kan det virkelig være tilfellet? Litt histen og pisten, ja, men nok til og gjøre 2 kilos fisker steady?

Selv, kjenner jeg Rena for dårlig, til og mene for mye, derfor jeg spør. Men jeg har jo sett ei og annen klekking andre steder opp i gjennom, og lokale sådan til tider, men dette kjenner jeg at skapte tvil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lokalt, at man har god svømmepuppeaktivitet 200 meter nedenfor seg, uten at man ser ei eneste ei selv på 2 kvelder og netter? Kan det virkelig være tilfellet? Litt histen og pisten, ja, men nok til og gjøre 2 kilos fisker steady?

Selv, kjenner jeg Rena for dårlig, til og mene for mye, derfor jeg spør. Men jeg har jo sett ei og annen klekking andre steder opp i gjennom, og lokale sådan til tider, men dette kjenner jeg at skapte tvil :-)

Det kan til tider være veldig lokalt i Rena ja, også bare 200 m nedenfor deg. Men det er svært sjelden at det klekker 200 m ovenfor deg uten at det skjer noe hos deg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være veldig lokalt ja :-) 

 

 

Har vert i Rena to dager. Ikke sett klekkinger av noe slag og snakke om. Hadde en kort klekking av små døgnfluer i går kveld, noe som satte i gang småfisken betraktelig, men så ikke en ordentlig fisk.

Men 200 meter nedenfor, hadde de kongefiske. Svømmepupper i hopetall og steady storfisk. En av gutta fikk fisk over 2 kilo natt til torsdag og natt til i dag. Hvor lokalt kan det være....... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke underestimert marka tross at vannet er varmt. Jeg hadde helt kanonfiske i Krokskogen i dag. Jeg tenkte å prøve en liten myrtjern i dag og det var bra valg. Ikke noe stor klekking, vaking litt sporadisk men rett under beina og når jeg kastet på vak var det nesten sikkert bang :) jeg fikk en del ørret rund 400 g, på daddy og caddis, 2 tok med meg og slipet ut igjen resten. Kjæresten var med og plukket 4 liter blåbær og en del molte så det blir ikke mye bedre enn det :)

post-5500-14077081712907_thumb.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en tur på Hardangervidda for meg nå alene i slutten av august inn mot Nordmannslågen og ikke minst vannene rundt. En god dagsmarsj, det hadde jeg egentlig ikke planlagt. Hadde egentlig tenkt en skikkelig rundtur i Vikbekkfjellet, men de stopper fisket når reinsjakta starter 20 august, så det har jeg tilgode neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...