Gå til innhold

Sikkert dumt spørsmål men...


JørgenH

Anbefalte innlegg

Heisann! 

 

 

Skal på en overnattingstur om ikke så lenge og tenkte da å ta med meg drifter´n  :)

 

Den skal være oppblås når jeg går til vannet der vi skal fiske, men etter vi har fisket så lurer jeg litt på om dere tar ut luften av bellyen om natten...eller om dere lar den stå fullt oppblåst? Spiller det egentlig noe rolle?  :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noe problem med at den henger seg opp i alt mulig, så er det ok å henge den oppblåst på sekken. Bruker heller ikke å tappe ut luften før jeg skal hjem igjen. Kan være greit å vite at luften utvider seg når det er varmt, og motsatt. Kan være greit å ha en pumpe å justere med. Skitt fiske... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jørgen :-) 

Det er lurt å kjøre ut litt av lufta fra flyteringen om kvelden  <<l Men selvsagt ikke alt (unødvendig pes, men litt luft må ut.). 

 

Vi har skratta godt et par ganger gjennom tidene når det har smelt et par flyteringer  ;D Og det gjør det i sterkt sol. Typisk scenario er: 

 

Fluefiskere har kommet på fredags kveld (litt kjølig). Blåser opp flyteringen max og fisker om kvelden. Folk glemmer å ta ut luft. Neste dag er det kanskje strålende solskinn, lufta utvider seg, og plutselig sier det bang borte ved vannkanten. Garantert full latter  <<l Men kjipt for den det gjelder da. Så slipp ut litt luft, så er du sikker. Om det ikke smeller, så blir det ratt fort strekklekasjer, så min prosedyre er å slippe ut litt luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noe problem med at den henger seg opp i alt mulig, så er det ok å henge den oppblåst på sekken. Bruker heller ikke å tappe ut luften før jeg skal hjem igjen. Kan være greit å vite at luften utvider seg når det er varmt, og motsatt. Kan være greit å ha en pumpe å justere med. Skitt fiske... :-)

Ja  :)  Tenkte å ha med pumpe slik at jeg kan justere. Takk for tipset med bellyen på sekken  ;) Skitt fiske!

 

 

Hei, Jørgen :-) 

Det er lurt å kjøre ut litt av lufta fra flyteringen om kvelden  <<l Men selvsagt ikke alt (unødvendig pes, men litt luft må ut.). 

 

Vi har skratta godt et par ganger gjennom tidene når det har smelt et par flyteringer  ;D Og det gjør det i sterkt sol. Typisk scenario er: 

 

Fluefiskere har kommet på fredags kveld (litt kjølig). Blåser opp flyteringen max og fisker om kvelden. Folk glemmer å ta ut luft. Neste dag er det kanskje strålende solskinn, lufta utvider seg, og plutselig sier det bang borte ved vannkasten. Garantert full latter  <<l Men kjipt for den det gjelder da. Så slipp ut litt luft, så er du sikker. Om det ikke smeller, så blir det ratt fort strekklekasjer, så min prosedyre er å slippe ut litt luft. 

Okei  :)  Haha...har hørt noen historier om bellyer som har eksplodert, håper det for all del ikke skjer min. Så jeg tar ut litt luft når jeg er ferdig med å fiske.  ;)

 

Tusen takk for svar! Det hjelper veldig

 

Forresten...så er fan...bare så du er klar over det liksom  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...