Gå til innhold

Sverre Finnerud

Anbefalte innlegg

en sjukt liten rapport på vei.

 

vi dro på vidda ei uke i juli, gikk endel første dagen, slo opp telt og fiska kveldsmat. 

resten av turen innebar litt gåing og mye fiske :)

 

sjekk ut den enda villere blogg posten her for bilder:)

 

http://duckcityadventureteam.net/2014/08/18/vidda-tur-i-juli/

 

ett par teasers:p

post-5540-0-52029300-1408539131_thumb.jpg

post-5540-0-75492700-1408539130_thumb.jpg

post-5540-0-73950300-1408539129_thumb.jpg

 

 

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vældig fine billeder fra Vidda...måske man en gang skulle tage turen derop fra Danmark. Ikke så langt som til Troms . hvor jeg hidtil har tullet rundt og fisket på fjellet :-)

 

/Torben

Hehe, i Troms er jo flyplassen "nesten på vidda"

Takk for nydelig rapport, leste den med stor glede i siste FiN, og deretter på Vimeo.

Fantastisk:)

Var dere i Målselv/Bardu i midten av juli 2012 hvor det var 100-årsflom i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk :)

hardangervidda er en flott plass, men som sagt før prøv og kom dere ut fra DNT sitt spor, da er du ganske sikker på å ha vidda følsen :)

Vi har ikke spikret noe konkret enda, men planen er å styre litt i egne retninger, slik at vi unngår hovedstiene. Det er mange skjulte skatter man kan finne uten å følge røde T'er..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

greit å ha en litt større sekk om man skal holde seg unna turisthyttene :)  

teltet må jo med osv, heldigvis hadde han som jeg var med, akkurat kjøpt seg ett utlralett telt, så det var igrunn jeg som tapte som måtte bære brensel og multifuel brennern :D det veide totalt sett mer enn telt+ stenger:D  

 

men var en finfin tur som vi mest sannsynlig desverre ikke får til i år, blir da evt en mindre tur, men 2016 blire lengre tur på vidda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar teltet oj, du tar stengene og pluggene! - Vi må bare sette oss ned med kartet og se på aktuelle steder for hvor turen kan gå, lese litt flere blogger og tips og snekre sammen en tur som er slik våre hjerter liker de.
 

Jeg har kun krysset Hardangervidda på vinteren og da på ski, men det blir ikke det samme som til fots med fluestenger i sekken!

Endret av Domingo Chavez
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da må jeg skaffe meg ny sekk, regner med at det ikke holder med en norrøna sekk på 45 liter. Kan jo feste noen kiwiposer med klær på utsiden.....

Viss du skal skaffe deg ny sekk bør du sjekke ut Helsport sin outlet. Jeg kjøpte 65 l sekken min der før viddaturen i fjor og den funka fjell. Det at den var satt ned til en liten tusenlapp istedet for 2395,-  gjorde heller ingenting ;)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...