Gå til innhold

Tragisk! Jævler


Anbefalte innlegg

Ut ifra denne reportasjen ser jeg at det har vært brann i en plasthaug som har forårsaket fiskedøden. Selvfølgelig ille og tragisk, men å kalle folk for jævler av den grunn synes jeg blir helt feil Aarnes. Med mindre de har tent på selv, men det sa reportasjen ingenting om.

 

Har de det, så regner jeg med at bedriften får seg en smekk som svir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra denne reportasjen ser jeg at det har vært brann i en plasthaug som har forårsaket fiskedøden. Selvfølgelig ille og tragisk, men å kalle folk for jævler av den grunn synes jeg blir helt feil Aarnes. Med mindre de har tent på selv, men det sa reportasjen ingenting om.

 

Har de det, så regner jeg med at bedriften får seg en smekk som svir.

De burde kanskje ikke vært i bransjen, forøvrig har det vært en brann der i ettertid. Når motivasjonen for å tjene penger gjør at folk tar snarveier som utsetter naturen for stor skade, ja da kaller jeg de JÆVLER pppunch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det de kaller "grovsortert" masse og de hadde lagra mer enn lovlig ute på plasse nda de er i farta med og bygge større lokaler til neste stegs sortering... 

 

så det var jo mye snadder i den plastikken, noe som fiskene våre får svi for, født og oppvokst rett ved aulielva, men dog rett ovafor der hvor SØ ikke kommer lengre, så aldri fått fiska no SØ :P og det blir vel heller ingen SØ fisketur dit på de neste 10-15 åra:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke ørreten i Aulielva god matfisk etter noen dager i elva men elva er/var regnet som Skagerakkystens mest produktive når det gjelder produksjon av yngel. Det er mye fisk som går opp,og den går langt opp i hovedelva og bielver. Vi får håpe all nedbøren og en vinter tar knekken på det meste og etter det jeg har hørt har el-fiske vist at det fortsatt finnes fisk i alle årsklasser i elva. Godt at man har anmeldt bedriften for det betyr at det som finnes av fakta kommer på bordet.

Friluftsfjorden!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...