Gå til innhold
  • 0

fersk fluefisker trenger kursing


Dorfenator

Spørsmål

Hei, helt ny til forumet så beklager om denne tråden allerede finnes et sted. Etter å ha fisket med sluk i noen år, syns jeg det var på tide å avansere til fluefiske. Kjøpte stang og snelle (og sene) for en drøy uke siden, og til nå bare prøvd meg på egen hånd med mye hjelp av youtube og div. forum og artikler. Det går fremover, føler jo jeg får til noe i det minste, men et aldri så lite kurs hadde vel vært å foretrekke. Er bosatt i Bærum (Lysaker) og er bil-løs. Nordisk fiske arrangerte ikke kurs før til våren. Noen som vet om noe kurs i nærheten? eventuelt lyst til å være med å fiske en dag (og fortelle meg hva jeg gjør feil ;)

 

grunn kurs i enhånds. (fisker nesten utelukkende sjøørrett om det har noe å si)

 

Takker og bukker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei Dorfenator.

Det VV foreslår synes jeg høres ut som en smart ting å gjøre. :) 

Det er flere hyggelige typer der som er mer enn villig til å hjelpe deg med kastingen.

Oslo Sportsfiskere har også kastekurs i Mai måned hvert år hvis det kunne være interessant.

I tillegg får du nye kamerater og venner der også.

Hvis du er litt mer stresset enn det så så er det ikke forbudt å sende meg en melding

så kunne jeg sikkert ha møtt deg en dag før den tid.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei, helt ny til forumet så beklager om denne tråden allerede finnes et sted. Etter å ha fisket med sluk i noen år, syns jeg det var på tide å avansere til fluefiske. Kjøpte stang og snelle (og sene) for en drøy uke siden, og til nå bare prøvd meg på egen hånd med mye hjelp av youtube og div. forum og artikler. Det går fremover, føler jo jeg får til noe i det minste, men et aldri så lite kurs hadde vel vært å foretrekke. Er bosatt i Bærum (Lysaker) og er bil-løs. Nordisk fiske arrangerte ikke kurs før til våren. Noen som vet om noe kurs i nærheten? eventuelt lyst til å være med å fiske en dag (og fortelle meg hva jeg gjør feil ;)

 

grunn kurs i enhånds. (fisker nesten utelukkende sjøørrett om det har noe å si)

 

Takker og bukker for alle svar

 

Ikke for å skryte, men du burde lese denne tråden her:-)

 

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php/topic/22892-den-ultimate-ny-begynner-tr%C3%A5den-for-fluefiske/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...