Gå til innhold

Sjøørret høsttreff Hvaler 4-5 Okt.


Frode S

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Ville lodde stemningen for å dra i gang et sjøørret høsttreff... valg av lokasjon og tid kommer etter jeg får en "peiling" på interessen.

 

Det har blitt holdt flere veldig gode treff igjennom årene og det er en super arena både for nybegynnere og drevne! MYE fiske og prat... samt tips/triks å plukke opp for alle og enhver  <<l

Endret av Frode S
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dette skal ta sted? Jeg har akkurat flytta fra SØ-frie trøndelag til Ås, og har store planer om å bruke de neste to årene på å fange en SØ eller to. Et slikt treff ville jo vært et glimrende sted å starte!

Pleier å se ann litt på fangstrapporter og hva folk ønsker... det har vært kjørt et par treff på Jeløya og vestfoldtraktene før, med veldig gode resultater! Et annet alternativ kan være hurumlandet... her vil det være åpent for å komme med forslag, etterhvert som vi får en oversikt om det er stemning for et treff! Mye bra plasser å velge på  <<l

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det faktisk ut som om interessen er tilstede for å kunne dra i gang et treff igjen!

 

Ble veldig fristet av Ole-Jørgen sitt forslag om Hvaler; da dette er en plass som krever minimalt med logistikk. På samme måte som det ble på Jeløya treffene og det er en ny lokasjon for FFS treff.

 

Hva føler folk om dette? 

 

Ole-Jørgen/Øivind (mener å huske at du er kjent i disse trakter også) - har dere mulighet til å være guider med tanke på et slikt treff? Er ikke kjent i disse traker selv  mmmoose

Når det kommer til transport ol. har dette pleid å løse seg fint på de andre treffene ved at man sitter på med noen hvis man ikke har tilgang på bil disse dagene. Er man fersk til SØ fiske eller bare nyskjerrig og ikke har utstyr selv - har vi pleid å løse dette med å låne ut ei stang eller to. Pleier ikke å skorte på antall stenger på et slikt treff  <<l

 

I tradisjon tro kjører vi fra lørdag morgen som start av hoveddag og søndag for de som ønsker.

 

Om lokasjon virker grei - gjenstår det bare å finne ut av den o'store datoen - kommer tilbake med mer om dette!

 

Frode

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne guide litt om det blir Hvaler (med forbehold at det passer med dato) 

 

Du får kjøre en avstemning på location og dato etter hvert da  :)

 

Gleder meg uansett hvor det måtte bli  fffishing

                                                                     fffish

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som lokasjon "Hvaler" var er et populært valg - gøy med en ny plass for treffet også! Vi kjører på med Hvaler så sant det ikke er noen sterke insigelser på dette.  <<l

 

Har satt opp valg for aktuelle datoer i ny "poll" nå i toppen av tråden - så det er bare å krysse av, så får vi se om vi får kabalen til å gå opp denne gangen. Har åpnet for "multiple choices" har man flere datoer som er aktuelle!  fffishing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaler er jeg klar for! Jeløya er litt vel brukt"i forbindelse med tidligere treff...bedre ørretstamme og uendelige områder å fiske på ;) Relativt godt kjent har jeg blitt der ute etter hvert også...Drar med meg Wennevold også,hvis han har mulighet :)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei lengde kjøring på begge sider. Fint å bli litt kjent der også. 

Ser frem til denne helgen - Overnatting i telt eller annet opplegg ?

Er litt usikker på hvordan mulighetene for å slå telt er der ute? På andre treff har enkelte tatt med Lavvo som har rommet en stor andel av deltakerne... noen har sovet i biler, mens andre har tatt tur/retur med bil hver dag.

 

Skal prøve å ordne med noen griller også, så vi kan få i oss litt kara-kost mellom øktene!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På storesand er det en kjempefin teltplass.

Se www.storesandteltplass.com men er usikker om den er åpen så sent som oktober? Kan sende en mail å spørre.

Er mange storfisk plasser rundt denne campingen:) Vi snakker 100-150 meter fra teltet;)

 

Fikk svar:

Campingplassen er stengt.

Men det var ikke noe problem å sette opp telt der i inntil 48 timer. Ref friluftsloven.

Kiosken og toaletter er stengt men utedoene i Døvika er åpne om nøden blir stor.

Er ikke så lang til skjærhalden om folk blir sultene på pizza og øl heller. Gangavstand.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesand er nok det beste alternativet om vi blir endel ja. Går jo fort å hive seg i bilen over til sørvestsiden av Asmaløy hvor det også er noen sykt bra plasser!  

 

https://www.google.no/maps/@59.0474315,10.9340893,2082m/data=!3m1!1e3

 

zoom inn litt rundt her og kjenn suget...

Lekkert! Lukter at det kan bli en "testtur" før treffet gitt!  <<l

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...