Gå til innhold

Bornholm - førstereis


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Sjøørret er veldig gøy! Lurt å vente til våren har fått litt skikkelig tak med å dra, og når det er har vært veldig varierende fra år til år, så et tidspunkt er vanskelig å svare nøyaktig på, men april kan fort være bra å ta utgangspunkt i.

Vanntemperaturen bør i hvert fall ha begynt å stige etter vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt svart THJ - skulle akkurat til å si det samme! Har man luksusen av fleksibilitet, så er det lurt å se hvordan vinteren går. Har vært et par kalde vintre og da har sesongen latt seg vente på. Er det mildere blir det ditto tidligere sesong. Men April er kjent som en god mnd. Som THJ nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren på Bornholm kan levere kanon bra fiske! Mener også det er en SØ DVD hvor de fisker der på vinteren uten at jeg husker hva den heter. 

 

Eneste man skal ha store "stener" for å gamble på det slik vinterene har vært. Dro ut på kysten av danmark under den store snøstormen for to år siden - 15m/s i kastene, kaldt og snø... så seriøst livet passere foran meg i revy  ppcrazyeyes Men jaggu ble det ikke fisk også! 

 

Går du inn her: http://www.din-fangst.dk/?Fangster så kan du følge noen fangstrapporter (de som er rapportert) for å få en feel på de forskjellige mnd.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så april er en fin tid vanligvis altså? Hva med vinteren? Er det fort kaldt? 

Jeg spør som en nybegynner, og det er jeg også med sjøørret  :)

 

Vinteren kan levere veldig bra hvis du er litt heldig med været. Problemet er vel at fisken er enda mere konsentrert på noen plasser. Er også endel frednings områder på vinteren. 

Er jo endel kortere dager også , men det gir bare mere tid til å drikke godt lokalt øl

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg anbefaller deg å ta en prat med Runar Kabbe. En av de mest erfarne fra den øya her i gården. Misstenker at han vil svare i tråden om ikke lenge. Kan også være lurt å sjekke inn blogginnleggene på nfisk og sjekke hvilken periode de drar på. Han drar jo dit da han anser det for å være best. Tror de oftest drar under mars en gang. Som noen sier kan vintern være avgjørende og styrende for når man bør dra. Her er en samlingsside for alle blogginnlegg fra Runar sine turer til Bornholm. Der står hvilken dato de drar. Forskjellig hvert år.

 

http://www.nfisk.no/TurerArtikler/tabid/131/Default.aspx

 

Det er en riktigt digg tur André. Mye hardt arbeid på en fantastisk øy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...