Gå til innhold

Ny stang og nytt snøre.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Hvorfor driver vi hele tiden å kjøper både ny stang og nytt snøre?

Etter min mening har det stått veldig stille i flere år nå hva angår utvikling

og nevneverdige fornuftige forandringer av både stenger og snører.

Det er ikke mye nytt akkurat.Gjentagelser til det kjedsommelige.

Det blir som sagt kjedelig,men allikevel så fortsetter vi å kjøpe,og kjøpe.

Har det noe med inspirasjon å gjøre å kjøpe noe,bare for å tro at det

skal bli anderledes eller bedre?

 

Tom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker simpelthen utstyr. Jeg vil alltid ha det beste, og jeg overbeviser meg selv til stadighet at feilen ligger i utstyret, ikke meg selv. I sannhet er det bare et barnslig behov for nye skinnende leker. Også er det jo denne søken etter ekte kjærlighet, man skal ofte innom mange damer før man finner den rette.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd!

For min del har det litt med nysgjerrighet å gjøre. Når jeg hører mye skryt om en ting så blir jeg lysten på å prøve, undersøke selv hva greia egentlig er. Men etter å ha kjøpt og prøvd mye forskjellig uten at det var den helt store forskjellene så ville jeg prøve meg på noe ikke alle andre hadde. Derfor begynte jeg å bygge stenger, og da blir det i hvert fall ikke færre stenger, ringer, snellefester osv man har lyst til å prøve. Når stangbyggingen også har blitt en hobby i hobbyen så blir det fort litt utstyr, men prøver å begrense meg til å bare bygge noen få stenger i året og da på den kaldeste tiden hvor det er lokk på fjorden. Lager litt håndtak osv på sommeren også, greit å sitte ute med det. Veldig gøy å få inn noe nytt, åpne, sette sammen, prøve ut. For så å tenke seg frem til kombinasjon med ringer, snellefeste og alt som hører til. Det er veldig god følelse å utforske noe nytt, for så å prøve å skape noe.

Det har gitt fluefisket mitt en ny dimensjon.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å kjøpe nytt utstyr er er nok en drivkraft i seg selv tror jeg.

Ikke minst er det også behagelig,og kanskje rett og slett også nyttig for hver og en av oss.

Utvikling?Ja,det tror jeg faktisk.

Men det koster jo så klart,men hva gjør man ikke for sin egen hobby. :)

Veldig smart å bygge egne stenger THJ,og ikke minst gøy og lærerikt. <<l

Da kan du sette sammen stenger etter egne preferanser,og hver eneste stang lærer deg noe.

Jeg for min del tror at mange av oss er litt for opptatt av tallet på stanga og snøret,og utelukkende

kjøper stang og snøre etter det.Selv etter å ha prøvd.

For min egen del sitter jeg her å tenker tanken,hva om alle de stengene jeg har ikke hadde vært

merket med anbefalt snøreklasse,men med CCS verdier.

Hadde jeg da hatt like mye stenger? ;D

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangbyggingen gjør mye for hobbyen (for min del), plutselig har jeg fått mye større interesse for kasting også.

Blir noe helt annet når man skal ut for å prøvekaste det nyeste bygget.

En ting som er veldig fint med å bygge selv, er at stengene er umerket. Jeg setter et tall på de etter prøvekasting,

Da vet jeg sånn ca hvor jeg har den, og hvilke snører og snøreklasse jeg liker best på den stanga.

CCS hadde nok i hvert fall hjulpet meg litt på vei til å unngå en del bomkjøp, og jeg kunne hatt lettere for å finne blanks jeg liker. Om jeg hadde hatt færre stenger av den grunn, det er jeg ikke så sikker på, men jeg hadde i hvert fall sluppet noen som står innerst i kroken og bare støver ned.

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...