Gå til innhold
  • 0

nybegynner søker mentor Akershus


Dag Anderssen

Spørsmål

Hei og hå. jeg har etter årevis med dveling endelig tatt meg til mot og gått til anskaffelse av håv, noen fluer, ei stang og ei snelle.. det lille jeg kan frem til nå har enten youtube eller livets skole lært meg.. jeg har sett mye på forumet her, og det første som slår meg er jungelen med ord og uttrykk, for å ikke snakke om de forskjellige teknikkene som finnes ( ikke det at det er så viktig enn så lenge da jeg ikke på langt nær har mestret den grunnleggende kaste teknikken).Men, jeg hadde håpet på at det finnes en sjel her som er villig til å lære meg litt 1on1 om hvilke fluer, teknikker osv som er nyttige og effektive samt diverse som også er greit å vite litt om.

Jeg var å prøvde meg i Fløyta og Mønevann i østmarka nå i helga, men reiste derfra med en stor geip om munnen da tanken var at fluefiske må være MYYYYEEE mer effektivt en vanlig sluk og spinner. Etter at skuffelsen om 0 napp har gitt seg så har jeg resonert meg frem til at det heller er jeg som gjør feil enn at fisken tilfeldigvis var stapp mett akkurat idet jeg kasta ut. Så om det finnes en eller annen her som aller helst er bosatt i nærheten av Jessheim/Årnes traktene som er innstilt på å lære en amatør noen triks så hadde det blitt satt stor pris på. 

dag_yngve@hotmail.com eller 46424116 er plattformene du får kontakt med forfatteren bak teksten du leser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Håper virkelig du får deg en mentor,for det er raskeste veien til å lære.

Ta deg gjerne en tur innom Villmarksbutikken og hør med Kim eller Stein Erik om de har tid,eller kjenner noen som har.De gutta er virkelig gode og tipsene sitter løst. <<l

 

Pssst : Fluefiske er faktisk det minst effektive du kan bedrive tiden med.Noe som er med på å gjøre det fasinerende. 8)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...