Gå til innhold

Sjøørret i Harryhandelland


lars p

Anbefalte innlegg

I Påsken ringte en kompis meg og lurte på om vi skulle ta en overnatting i Sverige og jakte litt etter Sjøørret. Var borte, men hadde heldigvis nok utstyr tilgjengelig så jeg kunne bli med på tur .

Etter en kjapp tur nedover , litt harryhandel og en tur innom systemen var kursen satt for en nydelig Skjærgård litt syd for grensa.

Fikk rigget Camp og stang kjapt siden jeg så fisk som vaket. Strøkne områder

15379063006_456520042d_b.jpg

 

Fisket lenge på noen drøye stimer med fisk som gikk i overflata og tok noe smått, men nektet å ta det jeg hadde med meg.

Hadde heldigvis med meg oppblåsbar kajakk så jeg fikk utforsket flere steder.

Er en strken måte å komme seg kjapt rundt på øyene med , ikke forstyrrer man fugl som hekker så mye heller

 

15402081225_8ff4431619_b.jpg

 

Blir heldigvis litt Ørret div plasser den dagen men ikke noe digert. men en fantastisk dag. blir en bra kveld med øl og en knert og juging rundt ett lite bål i fjæra.

 

Dagen etter har vinden tatt seg opp og fisket er mere på hugget.

både jeg og kompis lander litt fisk her og der. Moro fiske når det er klart vann.

Mot kvelden ser jeg litt action i overfalta i en bitteliten bukt , kaster rett i aktivitet og fisk tar tvert. kort morsom kamp og kan lande en strøken fisk på 1,5 + (hadde ikke vekt i håv)

 

15215408610_cd499d440a_k.jpg

 

Setter meg ned og er lykkelig som fy, og ser utover sjøen, og der er det jammen med mere fisk i samme bukta. Får kastet et kjapt ræva kast som lander som ei dynge , to strip og bang igjen . En enda bedre fisk har tatt og denne er mere over enn under vann i starten. Heldigvis roer den seg kjapt og kompis får håvet den uten problemer :D

en strøken fisk igjen , og nå nok enda 1 kg tyngre

 

15379033636_bf881501b1_b.jpg

 

Kan vel si at Påsken blir lagt til Sverige neste år også !

 

PS : Takk til Pistus her på forumet for tips om plass for endel år siden aaapplaus

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne rapporten før idag,Lars Petter.Var du nedover på sesongavslutninga? Vi var en liten tur rundt Fjallbacka,men som sedvanen er;20 sekm eller flatt vann....fine bilder! Snakkes ;)

 

Blei ikke tur da nei. Som du sier, alt for mye vind dessverre.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...