Gå til innhold

Hva binder du nå?


Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Eg har laga meg 3 stk streaking caddis idag.

1 str12

1 str14

og 1 str 16.

 

Pleier å kløppe desse, men idag har eg testa brenning og det gjekk over alle forventninger.

 

Det var mykje enklere en eg hadde trodd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gar det i Myrdøgnfluer, biot i kroppen og cdc vinge, fallskjerm. Lurer på en ting, gar det greit med en rødbrun farge til disse? Bioten har en farge ikke så ulik flyrite 28 dark reddish brown. Okay eller burde de være mørkere? Synes det hørtes helt fint ut jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gar det i Myrdøgnfluer' date=' biot i kroppen og cdc vinge, fallskjerm. Lurer på en ting, gar det greit med en rødbrun farge til disse? Bioten har en farge ikke så ulik flyrite 28 dark reddish brown. Okay eller burde de være mørkere? Synes det hørtes helt fint ut jeg :D[/quote']

 

 

Det er forskjellig fra sted til sted når det gjelder farger. Fra fiskens syn tror jeg ikke det spiller så stor rolle om du bruker Fly-Rite nr.28 eller nr.6, som jeg selv bruker, fordi den er mest lik fargen på Marginata og Vespertina i mine trakter.

 

Bruker Fly-Rite nr 28 på spent spinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Jeg skulle gjerne ha fiska på vakende fisk men turen til Bornholm var jo allerede bestillt. Håper bare på å få kontakt med en av de litt større ørretene i mens jeg er der. Vi får ta det igjen ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en til jeg har trua på. Denne er også bindt på krok 12 som skal brukes i Irland. Men jeg tror denne fargekombinasjonen kan være dødelig på mange klekkinger. De som har studert mygg litt mer enn det jeg har gjort påstår følgende: Når myggen klekker og dagslyset "stråler" gjennom det delvis transparente insektet. Kommer hemoglobinen i blodet tilsyne som et rødt skjær i insektet. Derfor navnet "hemo-buzzer". Denne teorien skal testet ut skikkelig til sommeren. Det er nok ikke så mye å lure på fordi myggpupper med orange cheeks fisker "skjorta" av de uten når man setter på to fluer på fortomen...

 

Materialliste på denne:

 

Krok: Må du ha, bruk det som passer.

Tråd: Sort.

Hale: Litt hvit poly.

Ribbing: Rød flexfloss eller spanflex.

Thorax: Påfuglherl.

Gjeller: Hvit cdc bindt inn med 8-tallssuring slik at det blir to bunter ut foran i en "V" fasong.

 

Bakkroppen smøres godt med fishingglue. Gjerne i 2 omganger.

hemobuzzer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...