Gå til innhold

Beulah stenger


Truls

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det er noen som har erfaringer med Beulah sine stenger.

Jeg driver og bygger en del stenger, og har sett litt på Platinum serien, og vurderer å bygge en slik i kl 6, 9,6'

Noen som har brukt disse stengene og kan si noe om kvalitet osv på disse?

På forhånd takk!

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker platinium i firen, som er en god fiskestang og 12,4 tohånds. Fornøyd med begge, ellers har jeg brukt /bruker bluewater serien og opal som erstattet denne i tyngre klasser. Ingen av stengene har skuffet meg så langt. Etter min mening er kvaltiten på platiniumblanksene meget god , sekseren har jeg ikke prøvd, men er den like god som fireren og femmeren i serien er den i det øvrige sjiktet. Generelt så er beulah tro mot aftm systemet. Byggekvaliteten på på blanksen er meget jevn og god, da det mest i produksjonen  er cnd styrt.

Endret av bendik58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott informasjon! Er mange meget gode stenger som ikke koster skjorta pga merkenavn.

Spesielt mye bra blanks å få tak i av mindre brukte merker, som gir vel så gode stenger som de i det øverste prissjiktet. En stor fordel ved å bygge egne stenger, pluss at det er gøy, og det lille ekstra når man fisker med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg valgte de første gang for omlag ti år siden. Alt går på personlige preferanser, men det er et merke som eieren står bak og bruker daglig. Og han legger sjela si det. Jeg har tatt fisk fra et par hekto til 55 kilo på forskjellige Beulah stenger opp igjennom tidende og de har aldri sviktet. De fleste faktisk selvbygde. Anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke ryker på en sånn en. Også.

Hadde planer om å bygge to stenger i vinter, men er snart ferdig med de to, og har allerede en til som skal bygges som erpå vei inn...

Artig å holde på med da, og så blir det noen veldig gode stenger ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...