Gå til innhold

Frem med gamle kunster....Duger sage 3280?


tunhovdfiskeren

Anbefalte innlegg

hei , Ny på forumet , en del år siden jeg holdt på med fluefiske men har nå bestemt meg for å begynne igjen , utstyret må oppgraderes , dvs til SØ!

#4 og 5 til fjellfiske har jeg , men skal nå gå til innkjøp av ei grei "pakke" til sjøfiske , og da primært sjøørret selvsagt.

Stanga blir en Echo 3 #7 eller muligens 8 , så den er grei.

 

Er når det kommer til snellejungelen jeg blir litt i tvil.Jeg er ikke den som har anledning til å fiske flere dager i uken ,eller måneden for den sakens skyld , så jeg setter grensen på 2K.

 

Men det skal funke , tåle saltvann , og ikke være noe rakleverk som man kommer til å irritere seg over om kort tid.

 

Jeg har sett på en Sage 3280 #7/8 , noen som har erfaringer med denne ? eller burde jeg kjøpe noe helt annet ?

 

Når det gjelder snøret er jeg også litt usikker , blitt annbefalt ett som heter for

SA mastery Stillwater! Er det noen som vil backe opp den anbefallingen ?

 

Takk for hjelpen , om noen tar seg bryet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamstix troutfighter og airflo ridge delta clear fast intermed. Her har du ett snelle og lineforslag som leverer til under 1500kr. Kvalitet begge deler, bruker dette selv. Bedre utstyr til denne prisen finner du ikke.

Endret av waffern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det meste av kvalitetssneller fungerer i sjøen. Så lenge du er litt nøye med skylling og vedlikehold(olje), så spiller det egentlig liten rolle om snella har et lukka eller åpent bremsesystem.

Mitt personlige råd vil være å anskaffe seg ei snelle som man liker utseendet på - for enkelte sneller er jo unektelig finere enn andre, ikke sant? ;) Detta blir altså en individuell smakssak.

Jeg hadde styrt unna de mest spinkle og lette, mest på grunn av holdbarhet, men også pga balansen og kastefølelsen i kombinasjon med ei sju eller åtterstang. Sage har mye fine sneller, og Orvis, og Danielsson, Vision, Hardy osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...