Gå til innhold

hvilken snelle er det beste arbeidsjernet du har/har hatt?


Kim W

Anbefalte innlegg

http://www.jaktogfriluft.no/resampler.aspx?type=big&src=35230.jpg

 

Har min Lamson LS3 på 11.året nå og den er gull  fffishing

 

Etter å vært slumsete i flere år med skylling ble bremsen og innsveivinga trå og litt hakkete, spolen satt bom fast, samt at snellefoten var endel slark i. Da brukte jeg 150kr på å sende den inn til produsent og fikk den tilbake 3 uker etterpå god som ny! Med liste over hva de hadde gjort ; Skiftet fot, skiftet knarr, renset hele snella og overhalt bremsesystemet...  lllove

Endret av Ford Prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha... ;D At jeg hadde begynt på pilsen var en BOMMERT, men innlegga er nå borte, så ting var kanskje ikke så greit og forstå seg på.

 

XDP er sikkert et skikkelig holdbart redskap. Bruttern hadde ei slik ei for en del år tilbake. Kan ikke huske det var noe klaging om noe som helst da iallfall. XDP+ veit jeg egentlig ikke en fjert om, bortsett fra at det er ei Scierrasnelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mine Hardy sneller. Den jeg bruker mest er LRH lightweight. Men har også en Featherweigt, og en Marquis. Det at det i prinsippet ikke er noe brems på de er kanskje den viktigste faktoren for at de vinner konkurransen som beste arbeidsjern. Du slipper risikomomentet med at bremsen er for løs eller stram når du kroker storørreten. Det er kjipt med en bråstopp eller overløp når drømmefisken tar! Og de varer jo evig. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wd40 er jo ett stoff som "trekker" fuktighet utt av ting å tang, så fremst du ikke har det på lina erre nok helt kurant og gjøre:)

 

 

WD-40, abbreviated from the phrase "Water Displacement, 40th formula,"[2] was originally designed to repel water and prevent corrosion,[3] and later was found to have numerous household uses.

Larsen was attempting to create a formula to prevent corrosion in nuclear missiles, by displacing the standing water that causes it. He claims he arrived at a successful formula on his 40th attempt.[3] WD-40 is primarily composed of various hydrocarbons.

WD-40 was first used by Convair to protect the outer skin and, more importantly, the paper-thin "balloon tanks" of the Atlas missile from rust and corrosion.[3][4] These stainless steel fuel tanks were so thin that, when empty, they had to be kept inflated with nitrogen gas to prevent their collapse.

WD-40 first became commercially available on store shelves in San Diego, California in 1958.[3]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei Orvis snelle som jeg kjøpte for over 30 år siden. Den har blitt brukt utrolig mye opp gjennom og den fungerer fint enda. Har pleid å tørke av smuss og skitt innvendig med jevna, og smurt den opp litt hver høst. All skrift er slitt av den så jeg er usikker på hvilken modell det er, men jeg mener å huske det er en CFO. Enkel mekanikk har jeg alltid foretrukket i sneller. Har også et par av den første modellen til Loop med de tre kulelagra. Rimelig slitesterke de også men jeg har måttet skifte kulelager og gummiforinger et par ganger. Litt irritasjon har det vært over de Loop snellene, men det har vært på grunn av min egen behandling av de. Lagt de fra meg på sandete elvebredd og sand og kulelager er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...