Gå til innhold

Vadebukser!


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Mine vision extreme zip lekker i skrittet etter to sesomger. Guideline Explorer kjøpte jeg billig for firefem år siden på Gero og dem er tette enda. Ulempa med dem er den påsafaktoren man får da de er formsydd etter en søpplesekk. Fordelen er at de er lette og tynne og lett og rulle med seg i sekken. Neste år blir det simms eettellerannet, og vapor tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G3 buksa til Simms, opplever jeg som behagelig i bruk. Passformen liker jeg godt, og har ingen opplevelse med annet enn at den er tørr alltid. Men jeg ser at de båndene som spleiser over sømmene innvendig løsner, og dette skal/må utbedres. Blir å sende de inn, for og få en "service"

Simms har for meg vert et begrep, hva vadere anngår. Men jeg har kikket og klådd litt på Patagonia sine. Disse virker svært lovende, og kunne lett blitt valgt, om jeg skulle handlet nå.

Bukser med glidelåser, har jeg som Lars nevner over her, et anstrengt forhold til. Praktisk om det holder tett, men jeg får ikke tanken om at dette fort kan bli et irritasjonsmoment ut av hodet. Kanskje ingen grunn til bekymring, men uten tvil ennå et moment for risiko...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt flere vadere med glidelås, har sluttet med det nå, men bare en gang har jeg hatt lekkasje, imidlertid så er det så mange ganger jeg har glemt at jeg har dratt ned glidelåsen før jeg vader dypt. Det første sekundet når vannet renner inn og det blir kaldt og vått før du skjønner hva som har skjedd... Vel, men blir ikke akkurat imponert over seg selv.

Styrer derfor unna vadere med glidelås.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Guideline Alta buksene i tre sesonger, og er fornøyd med de. Jeg har riktig nok ikke fisket så mye, men syntes det har vært behagelig med glidelås og de puster godt.

Kjøpte meg Simms G3 Guide i år, og er kjempefornøyd. Det er de beste buksene jeg har hatt med tanke på passform

i alle fall. Veldig gode og ha på, samt at de puster godt. Men jeg savner faktisk glidelåsen.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mine første vadere ifjor som var fra William Joseph. De begynte å lekke allerede på slutten av sesongen. Det irriterte meg da 2500,- er mye penger for meg. I år kjøpte jeg Scierra cc3 xp hoftevadere og de er jeg kjempefornøyd med. Behageligere og lettere enn WJ (hel)vaderne, enklere å ha med seg, ingen antydning til lekk og kosta ca 1000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guidelinevadere på meg. Har bare bra erfaringer, og da har jeg likså godt fortsatt med de. Kjøpte GL Diver Sonic i fjor og de har holdt fint også denne sesongen. For meg har de ok passform. Kunne sikkert vært enda bedre formsydd, men jeg prøvde flere ulike størrelser og fant "min" size. Jeg er ganske forsiktig når jeg bruker mine vadebusker for jeg vil at de skal holde en stund.

 

Simms Vapor som vadesko. Veldig fornøyd med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjøl har: 1- Eldgammal Vision vade(bade)buske som fungerer som reserve.

                     2- SIMMS headwaters, lette og gode sommervadere.

                     3- Scierra hoftevadere som kun brukes i skog og mark

                         og traving i skau. De er veldig allroundere og dem jeg

                         bruker mest. Så er de "slimme" og jeg ser faktisk jævla

                         sexy ut i dem, jeg mener sånn i tilfelle det skulle dukke

                         opp ei huldra..... laugh.png' alt=':lol:'>

Har også Scierra Hoftevadere.. De er ikke slimme... Hmfr! pppunch

Men jeg pruta og fikk de for 500 kr hos forhandler i fjor, lekker ikke foreløpig, ergo vel verdt hver krone.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at Scierra hoftevadebuksa, sammen med Simms vadejakke chickstyle, er så stillferdig at det funker på jakt. Forrige helg ble det rådyrfall og frakking iført full vadebekledning med håv på ryggen. vadesko med filt er genialt på rådyrjakt.. Fin søndag det, med liten dachs i full los, to fluestenger, ei halge, full vadebekledning og Gerber. Good combo. 

post-5656-0-35238000-1414405556_thumb.jpg

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Scierra Hoftevadere.. De er ikke slimme... Hmfr! pppunch

Men jeg pruta og fikk de for 500 kr hos forhandler i fjor, lekker ikke foreløpig, ergo vel verdt hver krone.

 

Men nå har det seg vel slik da miss.E at jeg har vel en slimmere 

og penere underkropp enn deg, så for min del kunne jeg

"gølva" et dansegølv med vadererne på....hoooooo!.....  laugh.png' alt=':lol:'>  laugh.png' alt=':lol:'>  laugh.png' alt=':lol:'>

 

Grunnen til at jeg tør å fleipe sånn er fordi jeg har merka

atte...atte...dii har en viss sans for kødd og humor... :)

 

Men alvor: Det er vel slik at vadere mest er tilpassa MANNEN

veit du. Og for meg er de DØNN fit... :-)

Endret av Skævvens_Mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry MÆKK, men det finnes grenser for hva en vaderbuskeluske

skal få til asså.... laugh.png' alt=':lol:'>

"Sorry mac", men Simms kan nok anskaffe størrelsen du er ute etter

 

BTW: Takk for alle bidrag i tråden. Det er brukernyttig :)

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mine første vadere ifjor som var fra William Joseph. De begynte å lekke allerede på slutten av sesongen. Det irriterte meg da 2500,- er mye penger for meg. I år kjøpte jeg Scierra cc3 xp hoftevadere og de er jeg kjempefornøyd med. Behageligere og lettere enn WJ (hel)vaderne, enklere å ha med seg, ingen antydning til lekk og kosta ca 1000,-

 

Har også hatt et par fra William Joseph. Bortsett fra elendig passform var de ikke imponerende i holdbarhet heller. Samme erfaring har jeg med Guideline. Nærmeste jeg har vært virkelig gode vadere var et par fra Cloudweil. De tålte utrolig mye juling i form av tornekratt og rurkledde svaberg, men begynte å lekke i sokkene etter nesten to sesonger. Har bare holdt på i tre år, men er nå på mitt fjerde par med vadere. Et par Redington, som visstnok skal være gode, men passformen er ikke overbevisende.

 

Begynner å bli litt frustrert over lekke vadere, og vurderer å kjøpe topp utstyr neste gang. Hvordan er det med service på de ulike merkene? Tenker at det er et poeng å kjøpe noe som kan lappes, byttes sokker, etc. rimelig enkelt (gjerne gjennom butikk) om man skal punge ut 4-5000 for et par bukser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du for eksempel kjøper Simms, har du fordelen med at de har service verkstedet på Kløfta.

Bare og levere i butikken der du kjøpte den så sender de den dit. De kan bytte sokker og fikse hull, og

da vil det vel normalt ikke ta så lang tid heller. Hvordan det er med de andre merkene vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...