Gå til innhold

Sesongen er egentlig ikke sååå kort?


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Man er jo fri til å mene hva man vil,men om man stresser fisken i sjøen i de kalde måneder..?! Dvs,fisker du konsekvent i brakkvann utenfor elv/bekkeløp kan man jo stresse fisken kanskje,men det er da fisk som har gjort sitt..men gjør man som meg og mange andre,fisker uttaskjærs i saltvann,stresser man ikke fisken noe mer om det er kaldere vann kontra varmere...hvor har du dette fra da Syvertsen.?? Fisker du mye i sjøen? Eller bare synser du...?

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Om det nå i fremtiden viser seg seg isen aldri legger seg så kan vi jo fiske

hele tiden.

Hvis det skjer,så ville jeg bli alt annet en glad for å kunne fiske hele tiden.

Er det om å gjøre å få mest mulig fisk til enhver tid?

 

Tom.

Kan ikke se at det er noen som sier at det handler om det Tom. Snarere at noen av oss som er veldig gla i å være ute med stangen i hånden, uansett vær, vind og årstid, og at vi er drevet av å få komme oss ut så mye som mulig. Det betyr heller ikke at vi fisker etter gytefisk eller i gytebekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som om det hele var over da jeg var ute i dag. Besøkte 3 vann i åsen og ikke ett eneste vak å se. Høy vannføring og noe vind hadde nok mye av skylda. Men læll var det trivelig med en tur innover. :)

Triste greier.... :( Rææva vær. Har nettopp lasta ned en film jeg skal se.

Bare å sette i gang med sesongens fluebinding... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke opp håpet enda, må båre få ei rolig og litt vindstille dag først. Så noen mygg og noen andre ukjente dipteravarianter da jeg trava i lyngen så maten er stadig på vingene. Jeg binder faen ikke ei flue til før jeg absolutt må.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke opp håpet enda, må båre få ei rolig og litt vindstille dag først. Så noen mygg og noen andre ukjente dipteravarianter da jeg trava i lyngen så maten er stadig på vingene. Jeg binder faen ikke ei flue til før jeg absolutt må.

Starta vintern i dag med fire Adams, seks Aurivilli og en flaske rødvin.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylleflua mi er den beste jeg har allround i skauen. Fanga masse fisk på dette mønsteret. Våkna etter en hard lørdag og fant tre stygge paraloop varianter på bordet som kicker ass når myggen klekker. :D

 

FYLLEFLUA...??... aaapplaus

Det er fanken meg det BESTE navnet jeg

noensinne har hørt på ei FLYE... Jeg DÆVVER.....hiiiii.... ;D  laugh.png' alt=':lol:'>

Endret av Skævvens_Mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harr, gutta! HARR. Glomma... Den vaker og vaker. Ørreten man kroker på u-gytbare strekker, regnes som bonus. Innelgget ditt Tom, må jo gå inn i historien som en av de teiteste

 

 

I de 25 årene jeg har frekventert Glomma, så er første fisken på sommersesong tatt 21. april, og siste fisken, tatt mellom drivende isflak 11. november.Dette skjedde tidlig nitti-tall, så nå kan det vel tenkes at sesongen kan utvides i begge ender i framtiden. Det jeg ikke var klar over den gang var at harren var en vårgyter.

 

Magne Fjellstad.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det ikke blir ytterligere misforståelser.

Jeg er en utpreget brunørretfisker i skogens stille vann.

Ja,fisker gjerne i elv også,til og med Harr. :)

Men stort sett så finner dere meg i jeg i skogens stille vann,og jeg fisker sjeldent i sjøen.

Dere får for all del fiske så lenge dere vil for min del.

For meg,og jeg sier for meg,så det ikke er noen tvil om det,så

handler dette her om moral og etikk.

Jeg liker å la fisken få være i fred når den trenger det slik jeg ser det.

Altså brunørreten.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harr, gutta! HARR. Glomma... Den vaker og vaker. Ørreten man kroker på u-gytbare strekker, regnes som bonus. Innelgget ditt Tom, må jo gå inn i historien som en av de teiteste :)

Javel,hvis du synes det så er det jo helt greit. :) 

Jeg for min del har aldri betraktet deg som noen målestokk for mitt fiske.

Antageligvis er det gjensidig?

Kunne kankje være noe å tenke litt over?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fiska, så kanskje det kunne vært slik? ;) Men å påstå at vi helårsfiskere plager sjøørreten ut mot åpent hav i vårt vinterfiske, er bare helt bak mål, og det er nok et fåtall av oss som jager i gytebekken, på overvinteringsplassene eller på strekkene der leiken skjer...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...