Gå til innhold

Fiske Sula/Ålesund/Sunnmøre


Sesam

Anbefalte innlegg

Hei! Er en 27 år gammel kar som flytter fra Oslo-traktene til Sula/Ålesund på nyåret og er rimelig blank hva gjelder muligheter for fiske der borte. 

 

Er glad i å fiske sjøørret i sjøen, samt ørret og røye i vann og elv. Foreløpig er jeg ingen laksefisker, men må kanskje se å bli det nå som jeg flytter vestover..

Dersom noen som vil dele noen tips på PM eller her i tråden, så ville jeg blitt glad for dette. Fiskeplasser/ områder/utstyrsvalg etc smile.png Har hørt at det skal være mulig å fiske SØ i Åndalsnes-området, er rimelig blank utover denne opplysningen. 

 

Kan naturligvis bytte Sunnmørs-tips mot tips på bra plasser i Oslo-området dersom dette er av interesse smile.png

 

Skitt fiske alle fluehuer :)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Åndalsnes bugner av heite sjøørretplasser ;) Gulesider kart!

 

Det har du helt rett i Pistus. Er oppvokst i området og har fisket SØ der i mange år. Sørsiden av fjorden er super, samt at det er mange områder som sjelden ser fiskere der i hvert fall fra land. Populært med dorging fra Åndalsnes og langs land i sommerhalvåret, og ikke uten grunn. Mange gode spotter langs berg og viker i fjorden, både innover fjorden og utover. Har selv fisket mest på sørsiden av fjorden og har ikke hatt noen spesiell grunn til å oppsøke andre siden, men det bør absolutt prøves. "Gulesider kart!" som Pistus sier. Pass på fredsningssoner ut fra elvene der (er mange elver som ender i fjorden).   

 

Lykke til og gi en liten rapport når du er i gang!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...