Gå til innhold

hvilken stang skal jeg velge?


Sverre Finnerud

Anbefalte innlegg

kan gjerne underline og overline om det må til, men da kommer jo igjen stangvalget, for det er vel ikke alle stenger som takler ei line som er for lett? 

 

så du kjører helt ned i klasse 1? på hvilken stang gjør du dette som du også kan kjøre #5 på? 

 

skal bruke litt tid på selve kastet når våren kommer og kunstgressbanen ikke er i bruk, prøve litt forskjellige snører osv, om jeg får til det jeg har i kikkerten:p

 

la oss si jeg feks beholder #4 som en plattform.

 

kjører feks #5 til nymfe riggen ser att det kanskje kan være lettere og få ut noe tyngre med en litt tyngre line. 

holder #4 til tørt og feks #3 til mygg og sky fisk? ville det vært en ide?

Endret av Sverref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pr. dags dato 2 ørretstenger til alt, Scott M 9´ #5 og en 6-delt T&T Vector 9´#5........

Beundringsverdig. Leser det som du ikke har noen stenger i lettere klasse. Har du ikke falt for fristelsen til å kjøpe det? Eller har du "klart å selge"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og har jeg vassa såå langt utti vannet att det er ett ork å komme seg inn igjen, da får jeg revurdere formen og ta ett tak :D

Jeg synes ikke det er mer jobb å bytte line på en snelle, enn å bytte sneller, takket være plastspoler og akselen til min Dry Fly.

Tenkte ikke på vading som slitsomt. Jeg vader minst mulig for ikke å skremme fisken.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gjerne underline og overline om det må til, men da kommer jo igjen stangvalget, for det er vel ikke alle stenger som takler ei line som er for lett? 

 

så du kjører helt ned i klasse 1? på hvilken stang gjør du dette som du også kan kjøre #5 på? 

 

skal bruke litt tid på selve kastet når våren kommer og kunstgressbanen ikke er i bruk, prøve litt forskjellige snører osv, om jeg får til det jeg har i kikkerten:p

 

la oss si jeg feks beholder #4 som en plattform.

 

kjører feks #5 til nymfe riggen ser att det kanskje kan være lettere og få ut noe tyngre med en litt tyngre line. 

holder #4 til tørt og feks #3 til mygg og sky fisk? ville det vært en ide?

Joda,litt firkantet og enkelt sagt,alle stenger takler en line som er for lett,men det er du som må 

takle den.Det var det jeg mente med å bli litt kastenisse.Du må forandre kastestilen.

Det er ikke sikkert du liker det,men jeg tror oppriktig talt at du egentlig blir nødt til det hvis du

som tidligere sagt vil bruke en stang på varierende vekt av betydning utenfor stangtuppen.

En stang jeg har brukt er Shimano Compre 8ft6 #4/5.

Egentlig en nydelig stang som jeg tror mange har gått glipp av å kaste med,og ikke minst fiske med.

Ikke for det Sverref,jeg har brukt det samme oppsettet på fiskestokken min også jeg.

Og den er stiv. ;D Men da blir det ekstremt,men kult. ;D

Klasse #5 til tyngre nymfer,klasse #4 til tørrt,og klasse #3 til mygg høres ut som en god

ide synes jeg.

Vi kunne jo treffes en dag,kaste litt og skravle litt,ja til og med fiske litt sammen også.

 

Tom.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...