Gå til innhold

FFS tur til Bornholm 10-16 april 2015


Frode S

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vi har mumlet om dette et par år - så tenkte jeg skulle lodde stemningen for å sette opp en FFS Tur til Bornholm i april 2015.

 

Tanken er å leie hus og ordne med mat ol .selv, for å få turen så rimelig som mulig, samt ivareta fleksibiliteten for maks fisketid fffishing

 

Vil først se hvordan stemningen er for dette - så kan jeg sette opp noen alternativer til vurdering med priser ol. basert på antall personer som viser interesse  fffish

 

Kjenner meg moden for litt av dette igjen:

 

8480234378_da07bd724d_z.jpg

 

8480234352_1ea5f8b56a_z.jpg

 

 

Endret av Frode S
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi et lite intrykk av kostnadsbildet ved en slik tur; så vil overnatting i et godt utstyrt sommerhus ligge på ca 130,- pr pers pr døgn. Regner man 5-6 overnattinger lander man på 650-780 pr pers i overnatting. Båt koster ca 1700,- t/r pr bil. så 560/ 425 pr pers. avhengig av hvor mange man er pr. bil. Fisketegn er 130,- for en uke. Så kommer mat og drikke samt drivstoff i tilegg.

 

Så vi snakker +/- 1500,- pr snute for turen eks. mat og drikke. Blir mindre en en fuktig kveld på by'n i Oslo  mmmoose

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en kjempe ide. Jeg hadde glatt meldt meg på en sånn tur. Eneste problemet er vel at det er litt seint å begynne å planlegge. Vet ikke med alle andre, men min vinterferie måtte jeg søke om allerede i september. Og måtte da finne ut en dato som det ville passe med en tur.

Men ser helt klart at en sånn tur kommer til å bli genial. Dette er noe som jeg har savnet litt på FFS. Det å få samlet en gjeng med likesinnede fiske idioter på tur. En tur som ikke har så veldig stivt program, hvor alle må gjøre det samme hver dag. En tur hvor man reiser sammen og alikevel kan gjøre litt forskjellig på dagene, men møtes på kvelden i et hus å ta noen øl over en god middag. Med litt juge historier og gode plasser for dagen.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng det DP ang. Litt sent ute med denne. Satt og planla tur selv, da jeg kom på å se på muligheten for å ta med en gjeng fra FFS også :-)

Kan se om vi ikke får til en høsttur i 2015 også til en spennende lokasjon, da får folk litt mer tid til å planlegge.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufter et par mulige alternativer for tur. Har ikke helt koll når Runar & co skal nedover, treffer vi på samme datoer, foreslår jeg at vi bytter til en annen helg, så slipper det å bli så crowded på go plassene.

 

Alt 1: Fredag 20. mars(*Kjøredag) til 26 mars (alt. lør.21 til fre 27) * Utgår da det krasjer med Turen til Nfisk

Alt 1: Fredag 10. april (*kjøredag) til 16.april. (alt lør 11. til fre 17.)

Alt 2: Fredag 17. april (*kjøredag) til 23.april. (alt lør 18. til fre 24.) *utgår grunnet ønsker

 

*avreise fredag sen kveld/natt (kjøredag,) så er vi fremme i Ystad til morgen fergen til Bornholm. Samme reisemønster vi brukte på sist tur. Man sover/kjører litt på skift etter ønske og man slipper unna det som er av trafikk ned.

 

Syntes folk dette er slitsomt, er det mulig å kjøre ned lørdag morgen også og ta kveldsfergen over til Bornholm og evt. hjemreise på fredag.

Endret av Frode S
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld - Påska er fra fredag 27. mars tom mandag andre påskedag den 6. april.

 

Alternativ 1 kan bli litt "armer og bein" før man drar til fjells. Men alt går om viljen er der og den berømmelige kabalen går opp....

 

Dette frister stort! Julegaver skal handles og forhandlingene kan starte mmmoose

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt 1 er på dato til Runar. Men det ser ut som du klarer å ordne en tur her. Genialt

Takker for input! Da legger jeg opp et alternativ til, uken etter alt. 2. Som Knut nevnte her, så blir det litt rom med tanke på Påsken også   pppirat

 

Er litt skeptisk til å legge turen for tidlig i mars - da man ikke vet hvor hard vinteren blir. Er den mild er det kanon - hvis ikke blir det fort tøft!

Endret av Frode S
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra iniativ.

Er utrolig klar for dette.

Har fått klarsignal fra heimen. Luftet dette for samboer i uka som har vært å det ble tommel opp fra sjefen:)

Tenker alt 1 passer meg best iallefall. Alt 2 kan gå det også men da er jeg borte på bursdagen til ho som har godkjent turen. Mulig ikke det faller i så god jord. Får legge det fram litt forsiktig

Har du sjekket hvor på øya det kan være greit å ha basecamp?

Endret av Jiggy
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudhjem Søpark har fine leiligheter for int 6 personer. Men tror det bare er 4 senger. Så avhengig av feltsenger.

Er ikke verdens navle for å si det sånn denne Gudhjem. 6200,- fra 10-16/4-15.

Hasle Feriepark er billigere. Nærmere Rønne også.

Endret av Jiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et kart over fiskeplasser på Bornholm, for de som vil gjøre litt research - er jo litt å velge på her: https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=111010721349554132732.0004454111f5fb9361129&dg=feature

 

Ellers så sjekker jeg opp tilgjenglighet for Guide på dag 1. Kjekt å ha en lokal mann som kan oppdatere på forholdene uken før og hva/ hvor det har levert siste tiden. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått to konkrete forespørsler om Alt 1. passer best for meg også - så da kjører vi på den  <<l

 

Tur blir satt opp til: Fredag 10 april (*kjøredag) med hjemreise 16 april. Jeg er i kontakt med guider for å få til et skikkelig opplegg/ priser til første dagen for å sikre maks uttelling på turen.

 

Holder dere informert underveis!

Endret av Frode S
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...