Gå til innhold

Her kommer vinteren, her kommer den kalde fine tida :)


wilmann1000

Anbefalte innlegg

Her kommer vinteren, her kommer den kalde fine tida og vinterfiske etter sjøørret står endelig på tapeten igjen :)

Vet ikke om andre har det slik men for meg er vinteren som en lang drøm når det kommer til SØ fiske??

 

Etter og ha sett filmen vi klippa sammen i fjor kjenner jeg virkelig at det nå klør i kastearmen nå.

Deler den med dere så håper jeg den faller i smak nå som vinteren er på vei ;)

 

Husk og kjøre filmen i full HD (1080p)

 

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså...liker du ikke den plumpne"smerten når du kliner albuen ned i en stein når du sklir sakte(men fort nok)ned i vannet,som akkurat på det svaberget var sånn ca 2,4m dypt..?Eller den paniske reaksjonen som inntrer idet man kavet seg inn på land-og plutselig innser at bilen står ca 1,5 km unna...? Merkelig....;)

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den vonde albuen og den panikken som inntreffer på vei tilbake mot bilen med vadere fulle av isvann takler jeg. Det jeg sliter med når svabergene er nedisede er den kroniske smerten brist i halebeinet medfører. Du vet, når beina forsvinner under deg og du strekker armene til værs for å redde stanga.. Tårene rekker å samle seg i øyekroken før ræva treffer isen vettu!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det artigste med vinterfisket er å stå dypt utvadet og nifiske, og du ikke skjønner at du bør gi deg før du ikke kjenner om du har lina mellom fingrene, om du bare drar fingrene over snøret, eller om du faktisk holder fast i snøret, og du anser det som et tap at du må gi deg. Og kroppen beveger seg saktere og saktere fordi den er nedkjølt.

Vinteren har sin egen sjarm for en kystfisker!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså...liker du ikke den plumpne"smerten når du kliner albuen ned i en stein når du sklir sakte(men fort nok)ned i vannet,som akkurat på det svaberget var sånn ca 2,4m dypt..?Eller den paniske reaksjonen som inntrer idet man kavet seg inn på land-og plutselig innser at bilen står ca 1,5 km unna...? Merkelig....;)

Hehehe! Ps: Tony, som tolvåring pissa jeg meg grundig ut i joggebuksa , etter litt vel mye eremitt og krabbe-vading i temperert vann. Blei overraska når tanta mi nevnte det, kan du si....
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...