Gå til innhold

kompaktkamera


Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter ett nytt kompaktkamera som er hendig å ha med på tur. Har ett speilrefleks fra før av, men det blir som oftest liggende hjemme da det blir så stort å drasse med seg. Har tittet litt på Olympus Tough TG-3, er det noen som har noen erfaringer med det kameraet? Evt. Anbefalinger til andre kameraer.

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Olympus TG-1 og er mægtig fornøjet med det. Har blænde på 2.0 og tager derfor  gode billeder i svagt lys.

Starter utroligt hurtigt og AF er også hurtigt, synes jeg.

 

Også mye fine låse til dæksler, så vandet holdes ude, når man filmer under vand. Ikke særligt blåt lys på film under vand heller.

 

HD Video er også fin - og jeg fik vel 230 billeder + 30min video ud af batteriet til at starte med.

 

Kan anbefale det. Har haft Panasonic FT1 før - også godt kamera - de er vel på FT5-6 stykker nu :-), men den var ikke helt så god på svagt lys og under vand.

 

TG-2 og TG-3 er sikkert kun blevet bedre. :-)

 

/Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Olympus TG-2 og er veldig godt fornøyd med det. Starter raskt og er rask på autofokus som Torben sier og tar gode bilder/filmer både over og under vann med lysterk optikk. Også veldig god på macro og med nærgrense helt ned til 1 cm.

 

Selvfølgelig noen forbedringer med den nye TG-3, men leste en test her som sier noe om mere støy i bildene og dårligere skjerm!?

http://www.lydogbilde.no/test/foto-video/olympus-stylus-tough-tg-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...