Gå til innhold

Danielsson Original Dry Fly?


petternp

Anbefalte innlegg

Er treerfisker og har Midge og Nymph Wide. Helt magiske sneller, enkle,funksjonelle,lette. Koster ikke skjorta. Og jeg synes de er VAKRE i all sin enkelhet. Det er tørrfluesneller som de skal være: ujålete,praktiske. Det eneste jeg ville forandret på er de tre skruene på baksiden av snella, de skulle vært sorte.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dry fly, wom jeg egentlig er meget fornøyd med. Men lurer på en ting... Lurer på om de hjulene som snella ruller på har blitt "ujevn".... Når jeg har på svak brems, akkurat slikt at den ikke ruller ut alt snøret når jeg drar ut forbp kaste, virker den litt hakkette.. Den er ikke helt jevn virker det som. Kan det være at hjulene faktisk har fått seg en trøkk? Eller er det slik på slike sneller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dry fly, wom jeg egentlig er meget fornøyd med. Men lurer på en ting... Lurer på om de hjulene som snella ruller på har blitt "ujevn".... Når jeg har på svak brems, akkurat slikt at den ikke ruller ut alt snøret når jeg drar ut forbp kaste, virker den litt hakkette.. Den er ikke helt jevn virker det som. Kan det være at hjulene faktisk har fått seg en trøkk? Eller er det slik på slike sneller?

 

De skal bare strammes lett....slik at de virker som en ren overløpsbrems.Og skal slakkes helt,når man ikke bruker snellen.Det kan samle seg litt skitt på løpebanen der trinsene går,så her må man være litt oppmerksom og gni vekk evt smuss av og til.

Kan jo være at den har vært strammet litt hardt over tid,slik at hjulene har blitt litt ujevne?

Uansett finnes det nue hjullager til alt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spolene står ikke i ukens tilbud. 599,00 for Dry Fly og Nymph W spoler er "billig".

 

Nymph W er en bra # 3 og 4 snelle. Veier 95 gram. Litt stor fot for de minste snellefestene. Der bruker jeg Purist 1.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal bare strammes lett....slik at de virker som en ren overløpsbrems.Og skal slakkes helt,når man ikke bruker snellen.Det kan samle seg litt skitt på løpebanen der trinsene går,så her må man være litt oppmerksom og gni vekk evt smuss av og til.

Kan jo være at den har vært strammet litt hardt over tid,slik at hjulene har blitt litt ujevne?

Uansett finnes det nue hjullager til alt sammen :)

Mulig at hjulene har blitt litt ujevne ja... Har ikke tenkt på å løsne bremsen når jeg har pakket ned snella etter tur... Men fpr jeg kjøot bare de hjulene nye? Er hjulene på snella ellee spolen? Gidder ikke grave i boden fornå finne den akkurat nå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt på å løsne bremsen når jeg har pakket ned snella etter tur...

Det MÅ du gjøre om du vil at snella skal være jevn og fin.. Om du steller pent med snella di, har du den lenge.

Men fpr jeg kjøot bare de hjulene nye? Er hjulene på snella ellee spolen?

Du får kjøpt nye kulelager, jeg bestilte rett fra hjemmesiden til Danielsson, tar litt tid. Kulelagerene er løse. Du kan også bestille nytt "triangel". Jeg bestilte nye deler til en 2W som jeg brukte i sjøen, det var nesten som å få ny snelle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om snella er omtrent ny trenger du ikke kjøpe nye ruller.  Er de bare blitt urunde av å stå i klem en tid vil de etter hvert få tilbake sin runde form når du har sveivet og brukt den litt igjen!

 

Men viktig å huske å slakke bremsen helt etter bruk! (gjelder forsåvidt det aller meste av sneller)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to Dryfly og min nymph wide er de snellene jeg benytter mest. Solgte en gang i vanvare en Dryfly, men skaffet meg en nummer to ganske kjapt.

Bruker mine mest til lett ørretfiske, men brukte i sommer en Dryfly til smålaks (sammen med Sage vxp #5). Fin sus når laksen rasa avgårde!! Gikk knirkefritt det.

 

Peier alltid å dyppe snella i vannet før bruk for riktig jevn gange på overløpsbremsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei tysk sjappe som solgte dem i titan-finish også. Tror ikke de er tilgjengelige lenger? De solgte også de gamle FW og LW snellene (i sort og tita

De er ikke tilgjenglige lenger. Ble produsert til en tysk butikk i et mindre opplag. Min Dryfly titan er ubrukt, vurdere å spare den og heller kjøpe en sort... Betalte flesk for den i et svakt øyeblikk

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...