Gå til innhold

Vadesko- Simms Eller Korkers? Hvilke Vadesko Er Best?


flygefisk

Anbefalte innlegg

ALternativ 1: Simms Rivertek_

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Vadesko/Simms/Simms-Rivershed-Boot-Streamthread-Str-11-44-132424-p0000063793

 

Alternativ 2: Korkers:

http://www.agdars.no/korkers-devils-canyon-vadesko.html

 

 

Har eit par simms som ligner Rivertek. Med Aquastelth eller noko slik gummi i sålen. Har vart i fem-seks år og er endå råd å gå med. Einaste er at sålen er litt tynnslitt og glatt. Er kjempefornøgd. Så magefølelsen seier Simms. Sjølv om Korkers har fått gode kritikker. Ser for meg at det systemet med skifting av såler vil bli utslitt raskare. Eg kjem til å gå mykje i ulent terreng med myr og kratt i åra framover...

 

Nokon som har erfaringar og vil dele? Gjerne erfaringar med begge?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Mine erfaringer med Simms er utelukkende positive, Korkers har jeg ingen erfaring med. Mine tanker er at hvis du skal gå mye og langt med skoene samt at de skal vare lenge, virker fast såle mest fornuftig. Det blir jo uansett et kompromiss mellom hva slags terreng og underlag du ferdes i på land, ditto under vann, og hvor mye du går når du fisker. Filt er mitt førstevalg, iallefall i sjøen og elva..

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har korkers selv og er fornøyd med de. Går ikke særlig langt når jeg er ute, og det hender titt og ofte at jeg må sjekke sålen om den er innpå alle festepunktene. Så det kan jo kanskje bli et problem om man skal gå langt. Nå har jeg ikke siste modellen, så om de har bedret dette på de nye skoene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Simms Rivertek de siste åra. Skoa er fortsatt brukbare, men sålen er helt utslitt.

Nå har jeg skrudd inn pigger, og bruker de på vinterfiske i sjøen.

Jeg synes at Rivertek er solide, men blir for tunge når det skal gås langt og mye.

Mine neste sko blir også Simms vapor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Patagonia,SImms og Korkers....pr idag så bruker jeg Korkers Devils Canyon,og er strålende fornøyd.

Boa systemet syns jeg er gull,men krever litt vedlikehold og at man har reserve ståltråd i bakhånd. Men jeg kommer nok ikke til å bruke lisser i nær fremtid..

Sålesystemet på Korkers har vært så som så,men det har de fiksa på sine nye sko... Omnitrax 3.0... de sålene sitter som støpt.

Og jeg beveger meg mye på mine turer,og da setter jeg krav til at skoene skal være lette og behagelige...bruker gummisåler når jeg beveger meg,og bytter til filt\studs når jeg skal fiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilpostet MrHunk. To åpne faner og to forskjellige tråder. Og dermed postet jeg feil sted.

Har både Korkers og Simms. Begge mine har boa. Kort sagt gir Simms bedre støtte og Korkers er bedre å gå lenge med. Kort sagt fordeler og ulemper med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns konseptet til Korkers virker forlokkende. Men tviler på at dei tåler lyng og kratt så godt. Det gjer dessverre ikkje vadebuksene heller... Nokon nevner Simms Vapor. Stor forskjell på den og Rivertek? Korleis er grepet under vatn på desse? Sliter litt med dei gamle når det blir alger på steinane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket Korkers toppmodellpar tok kvelden så tidlig? Sjøl hadde jeg Korkers Guide Boot(KGB),som revna og ikke holdt mål mer enn året.

Jeg tok kontakt med Korkers,og de beklaget så mye ..men de hadde problemer med akkuratt den vadeskoa, jeg fikk tilsendt et nytt par Devils Canyon.. og de skoa har overrasket meg.. hvorfor skulle ikke skoa tåle lyng og kratt? Svimer rundt i rullestein med rue,det sliter på skoa tru meg.. og vadebukser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...