Gå til innhold

Ny Test Av 5'er-Stenger


-Lars-

Anbefalte innlegg

i 2013 utgaven av denne testen var Loop optistream på andreplass, og jeg kjkøpte den som min første stang. 

det viste seg å være hundre% feil stang for min del. kjøpte i høst Scott radian #5 og føler den er der den burde være for min del :)

 

og enig i den ene remarken optistream stanga får som negativt,  for stiv i tupp delen (for min del)

 

så ja selvom det er ei stor sjappe i usa som har gjort denna testen så trur jeg den er sånn passe subjektiv, sett bort fra personlige preferanse osv som man ALDRI kan luke ut når det er mennesker som tester

Endret av Sverref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra lista kan det se ut som de nå har slutta å selge Sage? Og begynt å føre Scott?

De greiene der er og blir 100% reklame...

Ja, tidligere har samtlige Scott stenger kommmet veldig dårlig ut i testene deres, så ble litt overrasket over at de nå har rangert Radian så høyt.

Og listen over stenger som ikke kom med i testen er litt pussig . . . Bla Burkheimer, med begrunnelse i at de er for myke i en 5'er-test ? Skjønn det den som vil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tidligere utgaver av denne "testen" har bare gitt meg lyst til å kjøpe Scott fordi nedsnakkinga har vært så tydelig. Men jeg kjenner at den lysten ble borte nå...

Var ikke Sage One blandt de aller aller beste sist? Men nå havner stanga midt på treet (som antakelig er det aller verste for interessen).

Nei de greiene der er skitten uærlig markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne testen var vel med på å "relansere" Hardy i USA for noen år siden?

Det hele lukter litt..

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor de lovpriser en myk tupp, og straffer bla Sage ONE for å ha for stiv tip. Jeg ønsker at kraften skal være jevn hele veien, så kan jeg selv justere farten selv..

Endret av Knut R. S.
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme opplevelsen syntes jeg å tyde på Norske tester. Ene året er det ett merke som vinner 5`er testen. Andre året, er det en annen modell. Samme tester og samme stenger..... Da kan man vel også undres...litt. Greit å forandre mening, men, litt vanskelig å forholde seg til. 

Er bare en ting som gjelder i slike sammenhenger, og det er å prøve selv....

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme opplevelsen syntes jeg å tyde på Norske tester. Ene året er det ett merke som vinner 5`er testen. Andre året, er det en annen modell. Samme tester og samme stenger..... Da kan man vel også undres...litt. Greit å forandre mening, men, litt vanskelig å forholde seg til. 

Er bare en ting som gjelder i slike sammenhenger, og det er å prøve selv....

 

Det har ikke jeg lagt merke til....

Synes testene i AoF virker veldig grundige og med tydelig beskrivelse av stengene.

Men terningkastene eller hva de bruker er meningsløse.

Husker ikke hvem som tester nå, men har iallefall skjønt at TBL liker stenger som fungerer i store elver.

Testeres preferanser er det greit å vite om, og det burde kanskje opplyses om i testene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Rom for diskusjon her, altså.

 

Det viktigeste i slike tester er å lese og forstå forutsetningene som legges til grunn for testing og konklusjon. Dersom man er uenige i disse, så hjelper det ikke å bruke testen som guide for kjøp.

 

Jeg har kjøpt like mange dårlige som gode stenger. Felles for dem alle er at de enten er testvinnere eller skrytt opp i skyene. Stanglike/dislike er altså stort sett smak og behag

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lage en poll på spørsmålet dit THJ?

 

Jeg synes i hvertfall at tester er subjektive, men, kan godt brukes i vurdering til en ny stang (eller noe annet).

Smak og behag er en faktor som er umulig å sette en terningkast på og mann må skjønne at dette er en begrensing i alle tester som publiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart att alla tester blir mer eller mindre kontroversiella. Men jag hoppas och tror att dom gör sitt bästa ut ifrån sina fiske och kasterfarenheter. Enligt vad dom skrev i testen valde dom att ta in Scott igen efter att dom testat Radian. Det kan man ju förstå. Jag gillar absolut Sage men hade det stått 590 på Sage One och Method 490 hade dom nog gått helt till toppen. Två av dom bättre spöna jag fiskat med normalklassade 5a linor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...