Gå til innhold
  • 0

Hvilken Line


Kenmel

Spørsmål

Hei!

var så heldig å fikk en G.Loomis eastfork 7` #3 stang av min bedre halvdel til jul.

Lurer på om det er noen som har denne selv, og hvilken line dere bruker på den?

 

lurer selv på om jeg skal gå opp på 4 eller 5 line, noen innspill? :)

 

Godt Nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

I forhold til lengden på stanga og lineklassen, så vil jeg i første omgang tro dette blir ei stang til trange steder. Erego korte presise kast. 

Vi tippe en line med relativt kort klump i klasse 4 vil gjøre en god jobb. 

Mange liner å velge i, men jeg har en liten forkjærlighet for SA SBT. Tipper den vil fungere godt til stanga de :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for relative kjappe svar! :)

 

 

Er du en erfaren kaster, eller nybegynner?  Dersom det siste ville jeg gått for noe helt standard - eksempelvis SA Trout.

Er nybegynner, dvs. kasta litt i sommer og begynner å kunne litt "basics", kommer hovedsakelig til å fiske med tørrflue!

 

 

I forhold til lengden på stanga og lineklassen, så vil jeg i første omgang tro dette blir ei stang til trange steder. Erego korte presise kast. 

Vi tippe en line med relativt kort klump i klasse 4 vil gjøre en god jobb. 

Mange liner å velge i, men jeg har en liten forkjærlighet for SA SBT. Tipper den vil fungere godt til stanga de :-)

 

Denne kommer nok ikke til å bli brukt til så mange trange steder i første omgang, må få til kasta 100% før jeg belegger meg ut på trange steder.

kommer til å fiske en del i elvemunningen i det lokale vannet med vadere, så har god klaring i alle kanter.

har lagt merke til det at det er tusenvis av liner en kan velge i ja, så er vel bare å prøve å feile litt :)

 

Du kan også vurdere å kjøpe Bario Smallstream, det er en rimelig og bra line .

Har denne på min Larry Kenny #3 8ft1, nydelig kombo.

 

TL Peter

Det er notert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ser at du har andre planer for stanga enn jeg trodde, men prøv den lina likevel du. Stanga er ikke utpreget egnet til så mange alternative lineprofiler likevel. Og utvadet, med stang på 7" vil du ikke ha rom for så uendelig mye line i lufta, så jeg tror lina kommer til å sitte som ei kule til alle formål med en slik stang faktisk :-)

Endret av Itte hackel
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...