Gå til innhold
  • 0

Smøre Snøre!


Randolken

Spørsmål

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg har brukt Loon Sink Fast i noen år og har vært veldig fornøyd med den. Fisker kun i saltvann, så denne passer godt for synk og int liner. Går som ei kule etter "behandling" 

 

"Sink Fast repels water and will actually improve sinking line performance. Designed specifically for sinking and saltwater lines, Sink Fast is a non-toxic, water-based product that cleans, lubricates and protects fly line from the sun's damaging rays."

https://www.loonoutdoors.com/products.html#sink-fast

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Smører nok ikke synkelinene like ofta som flytelinene. Sikkert bare en (u)vane. Når jeg skyller snella i vasken etter turen, drar snøret gjennom noe tørkerull etc. Da fjerner man mye graps.

 

Tiemco hadde også et smøremiddel for synkende liner. Funket ok det også.

 

Uansett - Pass på at du ikke gjør "generaltabben" og bruker et smøremiddel som ikke er spesialtilpasset synkeliner.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Generelt vedlikehold av utstyr er undervurdert. Og på liner spesielt. Men det holder lenge, å skylle lina godt i ferskvnn, før man tørker over. Selv bruker jeg micro fiber klut tilå tørke over ett par ganger, før jeg sveiver det tilbake på snella.

Jeg skyller å tørker snella godt også. Og stanga, tørker jeg over hver gang. (2-3 ganger i året får denne også en liten forsegling med top coat bilpolish)

Til smøring av liner somsynker, har jeg brukt og bruker en fra Tiemco. 

Til flytelinene, har jeg igjen endel av en eldgammel traver med navnet "Clean cote" Det beste jeg har prøvd. Veit neimen ikke hva jeg skal gjøre, når dette er tomt..  :(

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...