Gå til innhold

Muse imitasjon


Eivind Hagen

Anbefalte innlegg

jeg fikk tips om vinkorker, skjær og puss til med sandpapir

men har ikke fått testet det selv

ellers så kan kanskje foam være noe å prøve ut...

 

si gjerne ifra hvis du finner noe som funker bra, for selv så hater jeg å styre med hjortehår overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt museimitasjoner til bl.a "harvefiske" om høsten, men opplever stort sett bare at fiske slår etter den, aldri tar. Tror kanskje dette er fordi en hjortehårsmus går helt feil i vannet? Mus ligger med størstedelen av kroppen under vann når de svømmer, mine fluer står godt oppå vannflata. Har tenkt å forske litt med halve kroppen (hodet) av hjortehår og halve med kaninpels, men det står ikke akkurat øverst på lista.

 

En kompis fikk en pen ørret i en østlandselv, denne hadde to mus i magen. Ellers har jeg aldri funnet mus i fisk jeg har tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, så når fisken slår bør jeg stoppe opp? Uten å være skråsikker, så synes jeg det er rart om fisken slår etter musa for å drukne den... Kjenner aldri at fisken er borti, har aldri feilkroket fisk som har slått. Har du noen erfaringer med dette? Skal jo litt til å drukne en vannspissmus f.eks. Det er vel kanskje de musene som ørreten treffer oftest.

 

På en annen side; hvis jeg var ørret ville jeg kanskje fortrekket at musa var død for fortæring. Kan tenke meg at den kan finne på mye sprell de sekundene den ev. måtte leve på vei ned i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm' date=' så når fisken slår bør jeg stoppe opp? Uten å være skråsikker, så synes jeg det er rart om fisken slår etter musa for å drukne den... Kjenner aldri at fisken er borti, har aldri feilkroket fisk som har slått. Har du noen erfaringer med dette? Skal jo litt til å drukne en vannspissmus f.eks. Det er vel kanskje de musene som ørreten treffer oftest. [/quote']

 

Jepp. Orreten proever aa drukne musa foerst, foer den kommer igjen. Hvis en stor oerret slaar etter musa, vil den komme igjen ganske sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...