Gå til innhold

Rusty Rat i 10 forskjellege versjonar


eide

Anbefalte innlegg

Min godflue også!

Fantastisk flott bundet ( som alltid eide ) <<l

 

Mine egne varianter har nesten ikke hackle, og jeg bruker ekorn white tip, som ikke er original.

Og til hale bruker jeg en liten grønn ulldott/polygarn, påfuglherl tåler jo ingenting. På noen bruker jeg bare Crest.

Og gulfargen på bakkroppen tenderer nesten mot oransje. eide sine synes jeg har rett farge, mulig mine er litt varmere gul.

Mange flosstyper skifter farge i vann, så der er jeg litt kresen når det gjelder RR. Underkropp av feks gulltinsel hender det at jeg tar meg tid til.

 

Dæven, da har jeg plutselig røpet favorittmønsteret ;)

 

 

Igjen, eide, jeg er imponert, ser du poster en del fluer på FB også, _meget_ høy kvalitet!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt søkt teori:

kan det være at laksen får et lite flashback når den ser en Rusty Rat (eller Jock Scott for den slags skyld) og tar den som en vårfluenymfe, som den sikkert fråtset i som yngel?

Ikke at jeg tror at laksen har elefanthukommelse, men noen instinkter ligger nok der?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min godflue også!

Fantastisk flott bundet ( som alltid eide ) <<l

 

Mine egne varianter har nesten ikke hackle, og jeg bruker ekorn white tip, som ikke er original.

Og til hale bruker jeg en liten grønn ulldott/polygarn, påfuglherl tåler jo ingenting. På noen bruker jeg bare Crest.

Og gulfargen på bakkroppen tenderer nesten mot oransje. eide sine synes jeg har rett farge, mulig mine er litt varmere gul.

Mange flosstyper skifter farge i vann, så der er jeg litt kresen når det gjelder RR. Underkropp av feks gulltinsel hender det at jeg tar meg tid til.

 

Dæven, da har jeg plutselig røpet favorittmønsteret ;)

 

 

Igjen, eide, jeg er imponert, ser du poster en del fluer på FB også, _meget_ høy kvalitet!

Takk for det, og takk for info om favorittmønsteret! Da får eg binde opp litt av den og til sommaren!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...