Gå til innhold

Gode enkeltkroker til små tuber


Anbefalte innlegg

Faktisk ikke en enkeltkrok i det hele tatt, men jeg bruker veldig små treblekroker fra Owner(krok18)

Kroker som fy og lager veldig små skader i forhold til "stor" enkeltkrok. Min erfaring kommer fra Laks, og da mest overflatefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke en enkeltkrok i det hele tatt, men jeg bruker veldig små treblekroker fra Owner(krok18)

Kroker som fy og lager veldig små skader i forhold til "stor" enkeltkrok. Min erfaring kommer fra Laks, og da mest overflatefiske.

 

 

Ok - takk, Lars P. Hva heter den? Noe mer enn Owner #18? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Andre'

 

Bruker ofte enkelkrok på mine tubefluer, og har prøvd flere typer.

 

Den som jeg synes er best er Owner 50355, som har "vidt gap"(som jeg synes er viktig, når man fisker med tuber).

Kroken er litt "vridd", har liten agnor, er meget skarp og sterk, kroker godt, og sitter oftest godt fast i "saksa" i fiske-kjeften.

Min erfaring er at kroken gjør minimal skade på fisk som skal settes ut.

 

Anbefales på det "varmeste" <<l

 

Tiemco har også flere "bait" kroker som funker godt.

 

Audun.

 

P.S. Har sjekket litt på nettet, og MMfiske har denne kroken i str. 5 til str. 3/0.

Endret av Klinkert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Andre'

 

Bruker ofte enkelkrok på mine tubefluer, og har prøvd flere typer.

 

Den som jeg synes er best er Owner 50355, som har "vidt gap"(som jeg synes er viktig, når man fisker med tuber).

Kroken er litt "vridd", har liten agnor, er meget skarp og sterk, kroker godt, og sitter oftest godt fast i "saksa" i fiske-kjeften.

Min erfaring er at kroken gjør minimal skade på fisk som skal settes ut.

 

Anbefales på det "varmeste" <<l

 

Tiemco har også flere "bait" kroker som funker godt.

 

Audun.

 

P.S. Har sjekket litt på nettet, og MMfiske har denne kroken i str. 5 til str. 3/0.

 

 

Da skal jeg sjekke ut det, Klinkert. Tusen takk  <<l  Owner 50355 skal jeg legge på minnet. 

André 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brown

 

 Vårt fiske er jo ganske likt. Jeg har fisket endel ørret i marka og elv med små sunray tuber og owner kroker. Har også brukt gamakatsu 314f og synes det funker helt fint selv om den nok ikke er beregnet for det. Jeg tenker egentlig at så lenge kroken er videgap og tåler en skikkelig støyt så går det greit. Dette kan jeg egentlig ikke noe om, men har jo fått ende fin fisk på sunray tube da :-9

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brown

 

 Vårt fiske er jo ganske likt. Jeg har fisket endel ørret i marka og elv med små sunray tuber og owner kroker. Har også brukt gamakatsu 314f og synes det funker helt fint selv om den nok ikke er beregnet for det. Jeg tenker egentlig at så lenge kroken er videgap og tåler en skikkelig støyt så går det greit. Dette kan jeg egentlig ikke noe om, men har jo fått ende fin fisk på sunray tube da :-9

 

Supert, Jon-Erlend  <<l

Jeg bare vet at akkurat dette har jeg ikke noe peiling på, så jeg suger til meg info.  <<l

 

Har en plan med disse tube-sakene, som absolutt ikke dreier seg om laks eller sø. Og det er en "finger'n-i-været-plan, så ikke noe cred eller noe. Bare en ide som sikkert feiler. Men uansett, en ide. Og det er moro med litt kreative stunts, om det verken viser seg å være kreativt eller stunts  :)

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke ut det, Klinkert. Tusen takk  <<l  Owner 50355 skal jeg legge på minnet. 

André 

Bare hyggelig!!

 

Uansett hva slags enkelkrok du går for til dine tuber, så bruk en krok  med "vidt gap".

Lykke til med "tubene"

 

Audun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter for det meste Owner 50355 på små tuber, og særlig når jeg bruker tube-tørrfluer. 

Kroker fint den.

 

Om du vil ha en kraftigere wire (svææær fisk) - så har de en modell som heter 50188... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...