Gå til innhold

Nytt for Hemsila 2006


Robin Fjelldal

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg at jeg har lagt mitt siste innlegg idenne tråden !

Stemningen begynner å ta retninger jeg ikke er komfortabel med her på Fluefiskesiden.

Nei, kom igjen da . . . laugh.png' alt=':lol:'>

Ingen var vel i tvil om hvilken vending denne tråden ville ta, før eller siden ? Artig med litt temperament iblant, selv om jeg kan være enig i at det begynner å nærme seg lavmål :oops:

Når det gjelder deg Tor, tror jeg du kan være glad ikke alle fluefiskere har tilgang til disse sidene ! Ser ikke bort ifra at det ville bli merkbart færre besøkende på gården og ditto mindre penger i kassa, om de fikk innblikk i hvordan du fremstår her !

I dine øyne er visst ALLE andre enn deg idioter, eller i bestefall nyttige idioter :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning
Fjellfant,

 

 

 

Tok et Googlesøk siden denne "Tor Grøthe" er et helt ukjent navn fra den grå massen, men fremstiller seg selv her som om han skulle være en eller annen betydningsfull person - og fant da ut at fyren er bonde i Hemsedal og driver kommersiell fisketurisme i stor skala!

Man blir målløs. Har pengegriskheten hos denne stønadsbonden tatt fullstendig overhånd for folkeskikken?

 

 

:smt102 ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten
Tok et Googlesøk siden denne "Tor Grøthe" er et helt ukjent navn fra den grå massen' date=' men fremstiller seg selv her som om han skulle være en eller annen betydningsfull person - og fant da ut at fyren er bonde i Hemsedal og driver kommersiell fisketurisme i stor skala!

Man blir målløs. Har pengegriskheten hos denne stønadsbonden tatt fullstendig overhånd for folkeskikken?[/quote']

 

:?

Finnes det fortsatt moderatorer på dette forumet??

 

Jeg var i utgangspunktet delvis positiv til utviklingen i Hemsila, men jo mer som kommer frem desto mer skeptisk blir jeg. Det blir vanskelig å besøke den bygda i sommer uten å få en viss Twin Peaks følelse laugh.png' alt=':lol:'> .

 

Tor, jeg er nysgjerrig: hvis du fikk din vilje igjennom, hva er den optimale kortprisen i Hemsila, og hvilke andre visjoner har du for elva? Eller sagt på en annen måte; hvor mye BØR grunneierne tjene på Hemsila, siden penger er det eneste målet?? Det er DU som får meg til å stille dette spørsmålet. Det er også dine synspunkter, eller din måte å fremstille dem på som får meg til å tvile på hele prosjektets legitimitet sett fra et samfunnsmessig standpunkt.

 

Synes det er godt å se at folk, etter 14 sider debatt har forstått hva hele debatten går ut på. Men det tok sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et Googlesøk siden denne "Tor Grøthe" er et helt ukjent navn fra den grå massen' date=' men fremstiller seg selv her som om han skulle være en eller annen betydningsfull person - og fant da ut at fyren er bonde i Hemsedal og driver kommersiell fisketurisme i stor skala!

Man blir målløs. Har pengegriskheten hos denne stønadsbonden tatt fullstendig overhånd for folkeskikken?[/quote']

 

Dette er lavmåls og usaklig. Håper vi kan slippe unna slike innlegg som dette.

Selv om tempen blir høy, og man er uenig, så er det fremdeles mulig å være

saklig. (for de fleste i allefall) [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

 

Dette er lavmåls og usaklig. Håper vi kan slippe unna slike innlegg som dette.

Selv om tempen blir høy' date=' og man er uenig, så er det fremdeles mulig å være

saklig. (for de fleste i allefall) [-X[/quote']

 

Det gjelder bare enkelte det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er lavmåls og usaklig. Håper vi kan slippe unna slike innlegg som dette.

Selv om tempen blir høy' date=' og man er uenig, så er det fremdeles mulig å være

saklig. (for de fleste i allefall) [-X[/quote']

 

Det gjelder bare enkelte det da?

 

Om du sikter til det i parentesen, så burde jeg nok ikke tatt med den.

Det jeg mente med den var at det alltid er noen som blir usaklig når de går

tom for argument, eller når de møter argumentasjon tilbake. Synd at det blir

slik, for det ødelegger mye i debatter som ellers har spennende innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Joda tmags, olea og andre, sterke vendinger er det nok - men det er jammen en del av påstandene til "Tor" også, selv om han pakker det hele inn i snikksnakk omkring "forvaltning".

Dette er snakk om den gode gamle bukken som passer havresekken og ikke noe annet, og det oser lang vei av at denne lokale bonden Grøthe legger opp en forvaltning tilpasset ett eneste formål: øke inntektene på fiskturismen sin.

 

Ellers er min mening her at dersom man ønsker å begrense fiksepresset, bør man i stedet innføre begreneset kortsalg til spiselige priser, gjerne etter et loddtrekninigssystem. Slik man legger det opp nå, støter man vekk den alminnelige fluefisker som må snu litt på kronene sine, og i realiteten overlater elva til - som nevnt før: folk som "driter penger".

Det er en utvikling som i hvert fall jeg vil bekjempe med alle midler., så den ikke brer seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et Googlesøk siden denne "Tor Grøthe" er et helt ukjent navn fra den grå massen' date=' men fremstiller seg selv her som om han skulle være en eller annen betydningsfull person - og fant da ut at fyren er bonde i Hemsedal og driver kommersiell fisketurisme i stor skala!

Man blir målløs. Har pengegriskheten hos denne stønadsbonden tatt fullstendig overhånd for folkeskikken?[/quote']

 

:?

Finnes det fortsatt moderatorer på dette forumet??

 

Jeg var i utgangspunktet delvis positiv til utviklingen i Hemsila, men jo mer som kommer frem desto mer skeptisk blir jeg. Det blir vanskelig å besøke den bygda i sommer uten å få en viss Twin Peaks følelse laugh.png' alt=':lol:'> .

 

Tor, jeg er nysgjerrig: hvis du fikk din vilje igjennom, hva er den optimale kortprisen i Hemsila, og hvilke andre visjoner har du for elva? Eller sagt på en annen måte; hvor mye BØR grunneierne tjene på Hemsila, siden penger er det eneste målet?? Det er DU som får meg til å stille dette spørsmålet. Det er også dine synspunkter, eller din måte å fremstille dem på som får meg til å tvile på hele prosjektets legitimitet sett fra et samfunnsmessig standpunkt.

 

gode spørsmål, tmags. venter litt spent på svaret, selv om jeg egentlig burde gitt faen 8)

 

tor g. & co tenker penger. fair enuff. folk er villig til å betale. fair enuff. tilbud og etterspørsel.

 

blir litt lattermild når jeg ser folk drønner avgårde i en bensinslukende SUV som forurenser mer enn dobbelt enn vanlige biler. koster flesk, men kjekt å ha når man KANSKJE får bruk for dens fulle egenskaper 1 gang i året. hvorfor? fordi man KAN!

 

gå gjennom utstyret deres, hva det måtte være av "gadgets" (kamera, telt osv). dyrt! hvorfor er det da ståhei når tor g. avslører at han er glad i penger??!!

 

hypokrat? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

 

Om du sikter til det i parentesen' date=' så burde jeg nok ikke tatt med den.

Det jeg mente med den var at det alltid er noen som blir usaklig når de går

tom for argument, eller når de møter argumentasjon tilbake. Synd at det blir

slik, for det ødelegger mye i debatter som ellers har spennende innhold.[/quote']

 

Nei mente vel mest det med saklighet, den store høvdingen har vel sine usaklige glipp i denne debatten han også.

 

Men det er vel lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett overskya syn på saken(e)!

 

Fluefisker'n i dag har blitt ett byttedyr på lik linje med den fisken vi jakter på!

Det er lett og se seg sjøl som irrelevant småfisk som bare flyr i veien for de virkelige deisingene som gir kul på magan til forkledde gjedder i ørettdrakt som har ett kremmerhjærte som slår innafor Gore-Tex'en!

 

Om den to-beinte gjedda står bredbeint og selvsikker midt på på torvet og glefser fram sitt budskap til stor nytelse for seg sjøl og ett fåtall andre, eller om den lever ett mere bortgjømt liv i "tillitsverv" vi småfiska fester vår lit til helt til det er for seint er egentlig uten betydning, resultatet er alltid det samma!

Vi småfiska må skygge banen så kremmergjedda får fri bane til de skikkelige munnfulla som gir metthetsfølelse med så liten kraftbruk som mulig!

 

Budskapet til kremmergjedda blir pakka inn i fellestanken om hvordan man skal verne ett vassdrag for ett veldig stort press, og mange som har samma meninga til sjølve problemet blir dratt med i dragsuget uten tanke på og slå en eneste mynt på det!

 

Ett press som i mange tilfeller langt på vei kunne blitt løst med enkle regler om mothakeløse kroker, kun en treblekrok pr sluk, sirkelkroker for markfiskere sånn att fisken lett kunne slippes ut igjen uten og ta skade hadde i tilegg til streng baglimit og maksmål for de hardest pressa elvene bøta på problemet uten att noen ble utestengt av "maksprisforvaltning" som kun gagner ett fåtall fiskere og kremmere!

For Renas del ville det til og med kansje blitt mulig med en helt ren villfiskstamme uten kunstig tilsetning på grunn av det enorme næringspotensialet elva har og det beste er att det kansje kunne blitt gjennomført uten att det kosta sjorta!

 

Brorskapet blir redusert til en lorsje for få her og der nå!

 

Det er ikke bare i Hemsila det skjer, mange steder står for tur!

Mange steder ser mot braksukseen Hemsedal og vil gjerne bli som døm, i farta glømmer døm kansje att det er mange bekker små som skal til for og lage en stor å!

 

Alle de som mente vel og hadde andre vyer enn og fylle lommeboka eller skaffe seg sjøl større albuerom ble enten rundlurt eller bøyde av for presset til disse alltid utrettelige kremmergjeddene som fra dag en ikke har giddi og stå opp om morran uten og få betalt for det!

 

Det ville vere jug hvis jeg sa att jeg ikke er redd for att alle dager skulle bli like mørke og triste som denna dagen har blitt etter att jeg satte meg ned for og forme detta inlegget......her blir det ingen smilefjes eller gøyale sitrontryner av noe slag....det passer seg ikke i ett gravøl!!!

 

Skulle ønska jeg hadde gitt blaffen og finni på no anna som var mer arti, men siden jeg føler meg nøden til og betale tilbake første avdrag for tjuvtoktet mitt etter medlemmer så får det stå til....de fleste vet jo allerede att jeg er gæ'ern....og nå får døm veta att jeg til tider er manisk depresiv også!

Skulle ønska lapp-toppen klappa igjen og knakk skrivefinger'n min før jeg rakk og ødelegge påskestemninga for andre, men det ser detsverre ikke ut til og skje.

 

Bør foresten ta med så alle forstår det att grunnen til "depresjonen" ikke bare er basert på det som har med Hemsila og gjøra.......det gjelder hele fordømte fjøla!!!

Det har tatt så lang tid og forme detta att jeg ikke aner hva som har skjedd i mellomtia, se derfor på dette som ett frittstående trompetstøt fra en som har en dårlig dag!

 

P.S skal prøve og være i bedre humør når neste avdrag kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du sikter til det i parentesen' date=' så burde jeg nok ikke tatt med den.

Det jeg mente med den var at det alltid er noen som blir usaklig når de går

tom for argument, eller når de møter argumentasjon tilbake. Synd at det blir

slik, for det ødelegger mye i debatter som ellers har spennende innhold.[/quote']

 

Nei mente vel mest det med saklighet, den store høvdingen har vel sine usaklige glipp i denne debatten han også.

 

Men det er vel lov

 

At jeg grep fatt i Fjellfant sitt innlegg var mer en tilfeldighet. Det er jo ikke bare

han som er usaklig her. Nå er jeg ikke helt sikker på hvem du mener med store

høvding, men jeg mener at størst mulig grad av saklighet bør utvises av alle.

Uansett hvilken mening og stå sted man måtte ha.

 

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg får litt problemer med å ta de

seriøst, de debatantene som slenger om seg med usakligheter eller går til

angrep på person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja, her har det skjedd mye siden sist.

Hemsedal sport bør være glad for den jobb som er gjort for "dem" i Hemsil. Du Erik har ingen grunn til å bli sur, du burde heller be om tilgivelse på sportens vegne for den opptreden dere hadde overfor meg i fjor, ikke engang det er vel så lett for dere å forstå. Kansje er det en grunn til at jeg drar inn momenter som egentlig ikke burde stått på trykk.

En ting har jeg lært meg gjennom årenes løp, og det er at jobben må en gjøre selv. Jeg vil også berømme styret i Fiskeforeningen som stort sett alltid har støttet meg og de tiltak jeg mener har måtte gjennomføres. :)

 

Tore M Nilsen: Den opptimale prisen på Hemsil er antagelig nådd for en periode. Om det skulle vise seg at det fremdeles vil bli like mye folk, kan det nok hende at et begrenset kortsalg blir løsningen. Jeg er ikke tilhenger av et slikt system. Om så skulle skjedd, Ville iallefall jeg ha forbeholdt at alle fiskekort skulle bindes opp mot overnattinger i Grunneiernes hytter. Etter min mening behøver ikke grunneierne å tjene så mye penger, selv om mulighetene er der. Det er alikevel viktig med et positivt resultat i foreningen, og hadde ikke dette vært målene, tror jeg ikke vi hadde kommet så langt med Hemsil som vi har gjort i dag.

 

Tor Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Dersom du har noe mer på hjertet overfor meg personlig Tor, så kan du jo trykke på icon_pm.gif under innlegget mitt. Eller ringe. Du har nummeret. Det er unødvendig å plage forumets medlemmer med dine personlige vendettaer overfor enkeltpersoner som ikke gidder å bøye av for dine utblåsninger.

 

Hvorfor du har bestemt deg for å angripe alt å alle er for meg en stor gåte... :? Spesielt siden mange av oss har sagt oss enige i mye av regeljusteringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, Erik!

jeg forstår at du ikke vil bøye av. Det jeg ikke forstår er at du tar mine utspill om Hemsedal sport så innover deg, kansje var det en grunn til at jeg nemnte Gunnar sitt navn, og ikke brukte "Hemsedal Sport", for med det å trekke inn alle fra sprten. Det var tross alt Gunnar som kalte meg inn til møte, og ikke du, men når det er sagt så snakker dere vel sammen. Jeg har ikke noe personlig i mot deg Erik, og noen ganger kan det kansje være på sin plass å få litt utløp for det man mener. Tror nemlig det er viktig om man skal komme vidare her i livet. At denne siden får vite litt om denne situasjonen har ingen ting å bety for meg. Vi er alle mennesker, og alle kan feile. Ønsker du å diskutere enda mere sider ved denne saken, så gjerne for meg, jeg har fremdeles mer inne som jeg godt kunne tenkt meg utløp for. Skal jeg være ærlig, så var det ikke bare møtet med Gunnar som var råttent, men det var også all den lobbyen som foregikk rundt denne. Skal man være "Kamerater", så går man ikke bak ryggen på gamle "kamerater" på denne måten. Når det så gjelder sesongen i fjor, så vart trenden deres at det var alt for mye folk i elva, og at dere på sporten ikke kom til for å fiske. Også dette fikk jeg skylda for gjennom mange andre. Plutselig forsvant motivet deres fra denne spalten i fjor om at dere var redde for at det skulle bli mindre folk med høyere fiskekortpriser. Da dette var et motiv i fjor, hva da med nå i år? Jeg godtar at alle kan ta feil, meg selv inkludert, men kansje er det på tide med litt selvransakelse!

Har"Dere" på sporten startet "lobbyn"på samme måte nå som i fjor, mon tro? Kansje kommer det noe godt ut av denne tråden også til slutt?

 

Har vel god forståelse for at debatten kan slutte med målet til flemming på 15 sider. En ting skal kritikerne til Hemsil vite, og det er at jeg tror ikke det finnes noen grunneierlag, (ørretfiske/elv) som bruker så mye ressurser og penger til kultivering som vi i Hemsedal, så iallefall ikke kom med tull om at foreningen tjener penger.

 

Tor Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Javel' date=' Erik!

jeg forstår at du ikke vil bøye av. Det jeg ikke forstår er at du tar mine utspill om Hemsedal sport så innover deg, kansje var det en grunn til at jeg nemnte Gunnar sitt navn, og ikke brukte "Hemsedal Sport", for med det å trekke inn alle fra sprten. Det var tross alt Gunnar som kalte meg inn til møte, og ikke du, men når det er sagt så snakker dere vel sammen. Jeg har ikke noe personlig i mot deg Erik, og noen ganger kan det kansje være på sin plass å få litt utløp for det man mener. Tror nemlig det er viktig om man skal komme vidare her i livet. At denne siden får vite litt om denne situasjonen har ingen ting å bety for meg. Vi er alle mennesker, og alle kan feile. Ønsker du å diskutere enda mere sider ved denne saken, så gjerne for meg, jeg har fremdeles mer inne som jeg godt kunne tenkt meg utløp for. Skal jeg være ærlig, så var det ikke bare møtet med Gunnar som var råttent, men det var også all den lobbyen som foregikk rundt denne. Skal man være "Kamerater", så går man ikke bak ryggen på gamle "kamerater" på denne måten. Når det så gjelder sesongen i fjor, så vart trenden deres at det var alt for mye folk i elva, og at dere på sporten ikke kom til for å fiske. Også dette fikk jeg skylda for gjennom mange andre. Plutselig forsvant motivet deres fra denne spalten i fjor om at dere var redde for at det skulle bli mindre folk med høyere fiskekortpriser. Da dette var et motiv i fjor, hva da med nå i år? Jeg godtar at alle kan ta feil, meg selv inkludert, men kansje er det på tide med litt selvransakelse!

Har"Dere" på sporten startet "lobbyn"på samme måte nå som i fjor, mon tro? Kansje kommer det noe godt ut av denne tråden også til slutt?

 

Har vel god forståelse for at debatten kan slutte med målet til flemming på 15 sider. En ting skal kritikerne til Hemsil vite, og det er at jeg tror ikke det finnes noen grunneierlag, (ørretfiske/elv) som bruker så mye ressurser og penger til kultivering som vi i Hemsedal, så iallefall ikke kom med tull om at foreningen tjener penger.

 

Tor Grøthe[/quote']

Dette p.....ide skribleriet gidder jeg ikke å kommentere engang.... laugh.png' alt=':lol:'> :shock: laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
hvem pisser lengst' date=' erik eller tor? :shock:

 

hvem har ekte pupper, tanya hansen eller lola ferrari? :mrgreen:[/quote']

Jeg har ihvertfall ekte pupper, det kan du se på størrelsen. laugh.png' alt=':lol:'> Forøvrig mener jeg innlegget er noe urettferdig i sin hentydning. Jeg har vel ikke på noe tidspunkt forsøkt å pisse like langt, eller enda verre - lenger?

 

Enig i at det er greit å stoppe her (burde vært stoppet for lenge siden). Hvis det da ikke skulle dukke opp nye interessante innfallsvinkler med tanke på forvaltning av Hemsil eller lignende vassdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning
Tor,

 

 

 

Javel, Erik!

jeg forstår at du ikke vil bøye av. Det jeg ikke forstår er at du tar mine utspill om Hemsedal sport så innover deg, kansje var det en grunn til at jeg nemnte Gunnar sitt navn, og ikke brukte "Hemsedal Sport", for med det å trekke inn alle fra sprten. Det var tross alt Gunnar som kalte meg inn til møte, og ikke du, men når det er sagt så snakker dere vel sammen. Jeg har ikke noe personlig i mot deg Erik, og noen ganger kan det kansje være på sin plass å få litt utløp for det man mener. Tror nemlig det er viktig om man skal komme vidare her i livet. At denne siden får vite litt om denne situasjonen har ingen ting å bety for meg. Vi er alle mennesker, og alle kan feile. Ønsker du å diskutere enda mere sider ved denne saken, så gjerne for meg, jeg har fremdeles mer inne som jeg godt kunne tenkt meg utløp for. Skal jeg være ærlig, så var det ikke bare møtet med Gunnar som var råttent, men det var også all den lobbyen som foregikk rundt denne. Skal man være "Kamerater", så går man ikke bak ryggen på gamle "kamerater" på denne måten. Når det så gjelder sesongen i fjor, så vart trenden deres at det var alt for mye folk i elva, og at dere på sporten ikke kom til for å fiske. Også dette fikk jeg skylda for gjennom mange andre. Plutselig forsvant motivet deres fra denne spalten i fjor om at dere var redde for at det skulle bli mindre folk med høyere fiskekortpriser. Da dette var et motiv i fjor, hva da med nå i år? Jeg godtar at alle kan ta feil, meg selv inkludert, men kansje er det på tide med litt selvransakelse!

Har"Dere" på sporten startet "lobbyn"på samme måte nå som i fjor, mon tro? Kansje kommer det noe godt ut av denne tråden også til slutt?

 

 

forstår egentlig ikkje at du gidder å ta opp ein sånn sak på ope forum når denne saken ekstremt intern og personlig!!!

 

Og vist det involverer fleire så er det vel Hemsedølinger det og Tor?

 

Dette er jo eit forum som er spredt over heile Norge.

 

Slik som du tar det opp her nå Tor, så virker du bare som ein bitter grinebiter som meiner at folk skal hoppe når du seier hopp?

 

TIPS: Bruk Personal mail(dvs PM) Vist du har ei gammel sak som ligger å verker.

 

Eg er sikker på at du har GOD greie på forvaltning og kultivering, og vist du har mulighet til å tjene penger på fluefiske/fiskere så må du SELFØLGELIG få lov til å gjøre det..................Det hadde IALLEFALL eg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerater Erik?

Kan med dette si at jeg har fått utløp for noe jeg har ligget inne med, og kommer ikke til å dra denne tråden lenger. Det meste er sagt fra min side. Det er bare slik at man iblant må renske en del skitt ut av kroppen om man skal komme videre. Ferdig med saken, om ikke andre bryr seg noe mere med den.

 

Tor Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...