Gå til innhold

Nytt for Hemsila 2006


Robin Fjelldal

Anbefalte innlegg

Tor, Den Store Mester er tilbake igjen, ja. Like mye selvinnsikt som tidligere. Slenge dritt om andre og håne folk som har dårlig råd, og deretter si at han ikke aksepterer at det slenges dritt om andre. I god gammel stil. Etter redigeringsrunden din i fjor har jeg vanskelig for å ta deg seriøst, Tor. Merkelig at det er så få som reagerer på oppførselen din.

 

Beklager at dette fører tråden litt ut på jordet, men jeg klarer ikke å holde snavnla når det blir så utrolig flåsete.

 

Hilsen Bånngjedda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor' date=' Den Store Mester er tilbake igjen, ja. Like mye selvinnsikt som tidligere. Slenge dritt om andre og håne folk som har dårlig råd, og deretter si at han ikke aksepterer at det slenges dritt om andre. I god gammel stil. Etter redigeringsrunden din i fjor har jeg vanskelig for å ta deg seriøst, Tor. Merkelig at det er så få som reagerer på oppførselen din.

 

Beklager at dette fører tråden litt ut på jordet, men jeg klarer ikke å holde snavnla når det blir så utrolig flåsete.

 

Hilsen Bånngjedda.[/quote']

Neida, du er ikke den eneste som reagerer.

Jeg synes også det er litt merkelig å hisse seg opp over om folk bruker et alias eller fullt navn. Jeg synes det er mye værre når folk kommer med sterke innlegg i en debatt, og så i ettertid går inn og redigerer bort sine egne uttalelser, slik det skjedde i fjor.

Og det er vel fortsatt slik at det ikke er Tor som bestemmer hvordan diskusjonene på fluefiskesiden skal modereres, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ellers glede de fleste med at nå som jeg ikke lenger er leder i foreningen i Hemsedal' date=' så skal jeg gjøre det som står i min makt for å få til lignende i andre vassdrag.

Hilsen Tor Grøthe[/quote']

Vanskelig å vite om man skal le eller gråte av utspill som dette :shock:

Her har vi tydeligvis en som mener han er alene om å vite hvordan ei ørrettelv bør forvaltes, ikke bare i hemsedal, men resten av landet også !

Må si jeg er VELDIG glad Mr Grøthe ikke er konge utenfor hemsedal !

SLEMME-TOR laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med i spenning fra andre siden av jordkloden laugh.png' alt=':lol:'>

 

Er det ikke greit da folkens, at vi ihvertfall har én elv hvor vi kan prøve noe annet enn det tradisjonelle fang og kakk fisket vi er så kjent for?

 

Personlig føler jeg at begrenset kortsalg muligens hadde vært en bedre vei å gå. Tiden får vise...

 

For å sprite opp stemningen litt: Året før jeg begynte med fluefiske fisket jeg en dag ved sirkuset med 6 grams sort Panther Martin med orange prikker. Jeg fikk 4 fisk: 0,4 - 0,7 - 2,0 og 2,2. Jeg drepte alle sammen. Den største solgte jeg til innehaveren av bensinstasjonen og hyttetunet på Ulsåk. De andre spiste vi. Det var tider det laugh.png' alt=':lol:'> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns folk må kunne få si sine meninger uten å oppgi sitt fulle navn, det blir alt for dumt hvis man ikke får lov å si noe uten at man opplyser sitt fulle navn, eller kanskje vi må skrive alle navnene til familiemedlemmer også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å redusere fisketrykket i elva på er jo å annonsere her inne virker det som, ikke å øke prisene laugh.png' alt=':lol:'>

Elva/miljøet får jo så mye negativ omtale her at jeg har hvertfall mistet lysten på å dra dit... Men så er jeg jo rimelig fersk også, så da er det kanskje like greit, hehe...

 

Sorry tmags, men det var litt klønete skrevet av deg... Håper ikke holdningen er slik i dette landet at om man er nybegynner så skal man ikke få prøve seg på den største fisken ;) Hehe, skjønner det ikke var det du mente...

 

For øvrig tror jeg nok fiskepresset bare vil øke de kommende årene... Fluefiske er jo veldig inn i tiden, og de fleste jeger og fiskeforeninger er ganske aktive når det gjelder å rekruttere nye fluefiskere... Ikke minst reklameres det mye gjennom media med fluefiskeprogrammer osv... Men vi har jo ganske mange kvadratmeter pr. innbygger i Norge, så det burde jo ikke være noe problem... Hvertfall ikke hvis man ikke bor på østlandet :)

 

Ønsker dere lykke til med sesongen i Hemsila i år, og alle andre steder også for øvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor,

Vil ellers tilføye at det i dette temaet ikke skulle vært lov å opperere uten fulle navn, Dårlig jobb av administratorene. Det å tilstadighet slenge dritt til bærumsfolk er en dårlig ånd. Det er vel kansje ikke uten grunn at de ikke oppererer i denne tråden. personer som slenger slik dritt og ikke kan akseptere andres levemåte og adferd, de har ikke noe å gjøre i Hemsila.

Nå er det engang slik at det er lov å være anonym på forumet og slik er det så og si alle andre steder også. Det bør ikke være noe problem fordi jeg forventer at folk holder seg på matta uansett!! Hvis noen bruker anonymiteten til å spre dritt om andre så blir innleggene slettet. Det samme gjelder med ikke anonyme innlegg. Men jeg mener det bør være ganske uproblematisk for brukerne å signere innleggene sine. Regner med at dere står for det dere skriver og kan konfronteres med det i ettertid også...

 

Før det tar av så vil jeg bare oppfordre dere til å være saklige og forholde seg til det som blir skrevet. Ikke kom med påstander om andre debattanter som det ikke finnes bevis for. Slike egenvurderte utsagn om andres personlighet og synspunkter ødelegger bare debatten.

 

Da har jeg sagt mitt om anonymitet og oppførsel. Burde vært unødvendig. Jeg kommer tilbake seinere med egne synspunkter. Skal ha ferie nå :D

 

Enig med Tor at dette "bærumstullet" kan dere bare kutte ut. Enhver som har vært der litt mer enn en dag på "turisten" vet at det er ikke slik det er. Trivelig bygd, trivelige folk og flott natur. De utsagnene hører ikke noe sted hjemme.... Typisk "fjortis"..

 

And.......Action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto jeg det riktig når jeg leste at et sesongkort og de 2 første ukene kostet det samme?

ellers må jeg bare si at jeg mener prisene er helt ok. folk skal få lov å tjene penger på et produkt de selger. når det gjelder vading, og at fisken trenger ro er jeg faktisk litt mer i tvil. tror muligens dette er litt overdrevet.

skulle jeg bestemt i hemsil, ville det vært begrenset kortsalg, og mindre og flere soner. slik ville jeg minsket fiskepresset.

 

Ellers skulle jeg virkelig ønsk at Tor, om han ønsker å bli tatt seriøst, forholder seg saklig og konverserer\kommuniserer på samme måten som Rune og Flemming har for vane og gjøre (for all del mange andre her inne og). De er gode eksempler på hvordan i allefall jeg ønsker å oppleve likesinnede menn. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Erik.

Du har et godt poeng, men bunngresset ligger på den sida du fisket. Vader du ut fra andre siden blir ikke fisken så lett skremt bort, tråkka på til daglig. I mange tilfeller ender fisker`n opp nettopp der du tok fisken din Jan Erik.

 

Håper de anonyme ikke følger tråden "Nytt i Hemsila 2006" eller svarer på mine innlegg. Jeg skriver kun for å skape debatt om temaet fiskeforvaltning, men det er vel kanskje ikke mulig på forumet til fluefiskesiden.no

 

Tor Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Pål Andersen: Dårlig råd, som Drammensere flest, eller er det bare det at de ikke vil betale. Kansje burde man finne en sone så også du får råd? Eller er det så mye mere verdt å fiske en uke i Nausta og Jølstra?

 

hva er galt med å fiske i jølstra eller naustad er det ikke inn nok?? syns det er å gå over streken når man begynner å henge ut folk på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kenneth

 

Det er selvfølgelig ikke noe galt med å fiske i Nausta og Jølstra, Mange vil vel si at det ikke finnes bedre, og det kan nok også jeg være enig i.

Poenget mitt er hvorfor et slikt fiske er så mye mere verdt enn Hemsil, fordi du der fisker laks og sjøørret.

 

Hilsen Tor Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Sånt rent personlig så er jeg ganske enig med fjellfant og jeg ønsker overhode ikke noe slikt CR fiske og elver full av regler og bare fluefiske og alt slik. Jeg liker ikke at folk skal bestemme over mitt fiske, jeg vil fiske med det jeg vil og drepe den fisken jeg vil uansett om den er 2 kg eller 300 gram.

 

Jeg veit ikke hvordan ørreten blir ved mange krokinger, men harrfiske jeg har erfaring fra i slike CR strekker er deformerte stygge munner, ser nå ikke ut som det gjør noe da, siden fisken fortsatt får i seg føde. Mulig dette bare skjer med harren, og man har aldri noen garanti om hvordan andre behandler en levende fisk de har kroket når de skal sleppes ut igjen.

 

På en annen måte forstår jeg godt det de driver med i Hemsila, fleste mennesker vil alltid tjene mest mulig penger, og jeg tror ikke prisen på fiskekort i Hemsila har noe med kultivering å gjøre, hadde det vært det kunne de løst det på andre måter.

 

Skal man redusere fisketrykket er nok neppe det å høye prisen på kort løsningen, da må man sette opp begrensninger i antall fiskere, feks selge maks 10 kort om dagen. De har vel løst det slik i Gimåen tror jeg, men det skal jeg ikke være så sikker på.

 

Det beste slik jeg ser det er å vise hensyn til naturen rundt oss og andre fiskere, da er jeg overbevist om at vi både hadde hatt fine ørretelver stort sett overalt, og alle i Norges land kunne tatt del av det uvesentlig om de fisket med mark eller flue.

 

Kanskje for eksempel de lokale jeger og fiskeforeningene skulle brukt energi på opplysning om hvordan man opptrer i naturen og utnytte ressursene man har i Norges vakre natur uten at det går utover bestander av fisk og miljøet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
når det gjelder vading' date=' og at fisken trenger ro er jeg faktisk litt mer i tvil. tror muligens dette er litt overdrevet.[/quote']

Jeg mener å ha lest en undersøkelse som ble gjort for noen år siden, der de konkluderte med at stress fra et stort antall vadende og plaskende fiskere skapte mer fiskedød enn selve behandlingen ved C&R. Ikke dønn sikker på om det var i Østerike, men jeg tror det var der. Jeg tror også at det kan ha noe for seg. Ved 6 tilfeller fant jeg i fjor fisk med nesten samme kroppsfasong som "jagere" (stort hode og lang tynn kropp) på steder i Hemsil hvor jeg aldri har opplevd dette før. Typisk nok var tilholdsstedet til disse fiskene nettopp hvor det vades mest. 3 av de jeg fikk hadde heller ikke særlig mange tegn som tydet på at de var "tatt" så alt for mange mange ganger før i sesongen. Stress???

 

Her er forresten bildet av den ene:

 

stressafisk1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Tor' date='

Jeg skriver kun for å skape debatt om temaet fiskeforvaltning, men det er vel kanskje ikke mulig på forumet til fluefiskesiden.no

[/quote'] Er jo hele vitsen med et forum det da..... Går fint detta Tor :D Synes det er bra du kommer på banen igjen jeg! Vi trenger friske diskusjoner.

Hehe... http://fluefiskesiden.no/forum/viewtopic.php?t=2525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Tror jaggu jeg må ha gått glipp av noe viktig her - får nok kjøpe meg det hotteste og dyreste utstyret med de riktige logoene og dra opp i denne fantastiske elva og late som jeg er i selveste Amerika jeg også. 8)

 

Leste innlegget til "Tor" ovenfor her og nå er det i hvert frall ingen tvil lenger - Hemsila skal jeg holde meg lengst mulig unna.

Håper arbeidet ditt med å spre dårskapen til andre elver mislykkes Tor.

Når man ser hvordan det kan argumenteres blindt for noe så naturstridig som fjollefisket i Hemsila' date=' skjønner en i hvert fall hvorfor fluefiskere ses på som en gjeng med sære snålinger.[/quote']

 

Kjære fjellfant.

har du fisket i hemsedal dersom nei, hvordan kan du da utale deg om fisket og de som fisker dær?

Hva er naturstridigt med fisket i hemsedal?

 

Jeg tilbringer en uke hvert år i hemsedal, i løpet av de årene jeg har fisket der oppe har jeg ikke møtt en eneste soss, jeg har møtt mange hyggelige mennesker og veldig mange dyktige fluefiskere.

fisket i hemsedal er for meg en ferie, et fiske hvor det ikke handler om intens jakt på fisk men som en avslappet fisketur sammen med gode kammerater, fine samtaler med medfiskere langs bredden og selfølgelig fin fisk.

 

Jeg kan muligens forklare hvorfor du møter mange fluefiskere med dyrt utstyr i hemsedal, jeg har den dyreste vadebuksa og den dyreste vadejakka og ganske mange av de dyre stengene, men jeg er ikke en soss, jeg er en alminlig bilmekaniker fra haugesund som fisker MYE jeg fisker i alle værforrhold derfor har jeg en vadejakke som holder meg tørr jeg har en vadebukse som tåler hard bruk og som er komfortabel , og når man fisker et par tusen timer i året så koster ikke en stang til 6 tusen kr mer en 3 kr timen og da kan man jo unne seg litt ekstra.

+ jeg kjører mercedes mulig det har noe med jobben min å gjøre.

Jeg er ikke soss jeg er ungkar 8)

 

Hei Tor.

Jeg håper dere bruker de ekstra kronene til å gjøre fisket mer tilgjenglig ( lage noen flere parkeringsmuligheter bedre skilting etc), dere kan sikkert spre fiskerene mye mer bare ved å lage noen flere plasser å stoppe bilen, mange late mennesker der ute deriblandt meg :D

 

Jeg støtter tiltakene i elva fordi jeg ser at de trengs, dersom Tor gjør en god jobb med mange andre elver i norge så vil fiskepresset/prisene antageligvis gå ned i hemsedal samtidigt som vi får mange flere gode elver å fiske i, det finnest utrolig mange flotte elver i norge som kunne ha blitt utroligt gode dersom det ikke hadde vært for udugelige grunneigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R
Jeg støtter tiltakene i elva fordi jeg ser at de trengs, dersom Tor gjør en god jobb med mange andre elver i norge så vil fiskepresset/prisene antageligvis gå ned i hemsedal samtidigt som vi får mange flere gode elver å fiske i, det finnest utrolig mange flotte elver i norge som kunne ha blitt utroligt gode dersom det ikke hadde vært for udugelige grunneigere.

 

Dagens tale og helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kenneth

 

Det er selvfølgelig ikke noe galt med å fiske i Nausta og Jølstra' date=' Mange vil vel si at det ikke finnes bedre, og det kan nok også jeg være enig i.

Poenget mitt er hvorfor et slikt fiske er så mye mere verdt enn Hemsil, fordi du der fisker laks og sjøørret.

 

Hilsen Tor Grøthe[/quote']

 

jeg er ofte i jølster å fisker og har hatt mange gode fiskestunder der, har aldri vært i hemsila men det blir nok en tur i år tror jeg. syns prisen er veldig høy men det er jo heller ikke så mange plasser her i landet som man har såpass stor mulighet til å ta stor ørret. gleder meg til å prøve ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
men det er jo heller ikke så mange plasser her i landet som man har såpass stor mulighet til å ta stor ørret. gleder meg til å prøve ihvertfall.

 

Jeg skal forsikre deg om at det finnes ENORMT mange steder man kan få like stor ørret som i Hemsil. Og større. Det er bare ingen som snakker om dem. Nettop fordi de ikke har de samme reglene som Hemsila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om den utmagrede ørretten (jageren) Erik viser bilde av her er et resultat av fisk som er kroket og satt ut igjen mange ganger ?

Personlig syntes jeg det høres vel så logisk ut som stress pga uvettig vading !

Erik skriver at flere fisk av denne typen ble tatt på steder hvor det vades mye, men da er det vel tilsvarende mye fiske på disse stedene også ?

Er det gjort veldig grundig forskning på hva gjentatt kroking og slipp av fisk resulterer i, på sikt ?

Jeg vil tro de fleste av oss er fornøyd bare det ser ut til at fisken har normal adferd idet vi slipper den, men følgene utover det har vi nok lite kunnskap om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder vading' date=' og at fisken trenger ro er jeg faktisk litt mer i tvil. tror muligens dette er litt overdrevet.[/quote']

Jeg mener å ha lest en undersøkelse som ble gjort for noen år siden, der de konkluderte med at stress fra et stort antall vadende og plaskende fiskere skapte mer fiskedød enn selve behandlingen ved C&R. Ikke dønn sikker på om det var i Østerike, men jeg tror det var der. Jeg tror også at det kan ha noe for seg. Ved 6 tilfeller fant jeg i fjor fisk med nesten samme kroppsfasong som "jagere" (stort hode og lang tynn kropp) på steder i Hemsil hvor jeg aldri har opplevd dette før. Typisk nok var tilholdsstedet til disse fiskene nettopp hvor det vades mest. 3 av de jeg fikk hadde heller ikke særlig mange tegn som tydet på at de var "tatt" så alt for mange mange ganger før i sesongen. Stress???

 

 

Det er frykelig sansynlig at du har utrolig mye mer peiling på dette en meg. og sikkert mange andre her som og vet mye mer om dette, men jeg synes det virker rart. Jeg har to, vel og merke vage argumenter men dog:

1. Jeg vil tro at ørret i større grad enn vi visuelt ser "jager". Den er vel i allefall td. revirhevdene, og der det er flere fisk, må den vel jage en hel del?? eller tar jeg feil

2. Laks blir ikke nevneverdig skremt av vading. den bare flytter seg. er ørret så fryktelig anderledes?

 

sånne fisker som på bildet henner det at vi får i bjerkreimselva og. vi kaller de kanibaler siden de er så stygge. :) jeg tenker meg vel til noe om at næringstilgangen kanskje ikke er optimal når den får en slik form. er det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Viktig opplysning!

 

Her har jeg faktisk ikke fulgt helt med i min første time.

 

De riktige prisene er 1 juni - 15 juli:

2 døgn kr 700,-

uke kr 1300,-

årskort kr 2600,-

 

Ja, nå ble det jo plutselig billig! Mine første priser var det første forslaget i styret som vart forandra. Har hatt møte i kveld med den nye formannen, og det vil sannsynleg bli gamle priser hele året fra Sirkuset og ned til Eikredammen, for de som ønsker et rimeligere alternativ.

Det vil bli tatt stilling til dette på styremøtet på førstkomande fredag.

De gamle prisene var: 2 døgn 400,- uke 700,- og årskort 1400,-

 

Hilsen Tor Grøthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Å diskutere forvaltningsproblematikk i Hemsila med utgangspunkt i "sosser" og "Bærumsfolk" blir så til de grader en avsporing.

Det som etter mitt syn er viktig er i hvilken grad den forvaltnings og prispolitikken man har er riktig.

Hvor mye den enkelte ønsker å bruke på fiskeutstyr må jo bare bli opp til den enkelte selv. Jeg tror det har dukket opp noen "myter" her.........

 

Problemet slik jeg ser det er den faren som ligger i at vi priser fluefiske opp til å bli noe eksklusivt for noen få.

De prisene man har i Hemsila i dag er for meg alt for høye i forhold til hva jeg føler jeg får igjen. Derfor styrer jeg unna og velger meg andre elver med like stor fisk.

 

Det vil jo aldri være et problem å finne noen som er villig til å betale 1400 kroner for å fiske ei uke i Hemsila. Sånn sett kunne man sikkert tatt 5000 kroner for ei uke og uten problemer finne folk som var villig til å betale dette.

Men hva om dette ble malen for alle landets elver og vassdrag. Årskort til 3000, døgnkort 500, ukeskort 2300 osv. Ønsker vi det?????

Jeg gjør det ikke!!!!!!

 

Jeg håper virkelig de som jobber med forvaltning i Hemsila ikke bare tenker økonomi når de oppererer med disse prisene (ja, jeg synes det er for dyrt!!!). Jeg håper de virkelig tenker igjennom flere alternativer til fornuftig forvaltning.

Jeg håper de pengene dere tar inn brukes til forvaltningsmessige tiltak.

Jeg synes ikke de som har ansvar for forvaltningen av Hemsila har klart å begrunne hvorfor man har slike fiskekort priser som man har.

 

Et positivt rykte kan desverre fort snus til et negativt rykte, og det tror jeg ikke Hemsila er tjent med.

Jeg har vært der noen turer og elva er jo rett og slett ei perle, og for en natur.........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Hva om den utmagrede ørretten (jageren) Erik viser bilde av her er et resultat av fisk som er kroket og satt ut igjen mange ganger ?

Kan nok være enig i at det kan være tilfelle med et par av de jeg fikk. Men jeg har nå sett en del fisk som har vært kroket flere ganger enn den på bildet, og et par av de andre, uten at de har hatt særlige problemer med å opprettholde en høy k-faktor. Ikke all fisk står der hvor de fleste tror de skal stå. Noen står da også slik til (f.eks. nær land) at de blir kastet på uten at fiskeren klarer å få til en god presentasjon. Dermed er det over til den som står litt lengre ut i elva når den første ikke viser seg mer. Altså tar det ikke lang tid før beina til fiskeren er der hvor fisken normalt holder til. Ørreten er ganske stedbunden (du kan få samme fisk bak samme stein flere år på rad) og vil derfor ikke så lett finne seg et nytt tilholdssted.

 

I mange tilfeller er det også slik at fiskerne ikke oppdager disse nære-land-fiskene. Hvis de ikke vaker på den andre siden av elva da. Man trenger ikke så ofte å krype, men å stoppe litt unna elva er ikke akkurat noen vanskelig sak. Jeg vet om mange steder hvor fiskerne hadde hatt en mye større opplevelse hvis de hadde stoppet opp og observert en (god) stund, istedenfor å vade rett ut og fiske på de første vakene de ser. Og den fisken som er avbildet ble tatt på et sted hvor jeg knapt har sett noen fiske fra land. Når jeg fikk den satt jeg på huk 3 meter inn på land. En utfordring selvsagt og (u)heldigvis blir det suksess bare en gang iblant, men dæggern så moro når det lykkes! Størrelsen på fisken blir uten betydning i slike tilfeller, men fiskens kondisjon betyr mye for humøret etterpå.

 

Det har vel kanskje blitt slik at man føler at med den prisen man må betale, har man ikke tid til å vente? Men hvis det blir så dyrt at det blir færre fiskere, så trenger man ikke stresse for være først heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Det er frykelig sansynlig at du har utrolig mye mer peiling på dette en meg. og sikkert mange andre her som og vet mye mer om dette' date=' men jeg synes det virker rart. Jeg har to, vel og merke vage argumenter men dog:

1. Jeg vil tro at ørret i større grad enn vi visuelt ser "jager". Den er vel i allefall td. revirhevdene, og der det er flere fisk, må den vel jage en hel del?? eller tar jeg feil

2. Laks blir ikke nevneverdig skremt av vading. den bare flytter seg. er ørret så fryktelig anderledes?

 

sånne fisker som på bildet henner det at vi får i bjerkreimselva og. vi kaller de kanibaler siden de er så stygge. :) jeg tenker meg vel til noe om at næringstilgangen kanskje ikke er optimal når den får en slik form. er det feil?[/quote']

For det første - Jeg vet ingenting, men jeg har trukket en del konklusjoner ut fra mine erfaringer og det jeg har lest og hørt. Om de er feil, ja da har jeg tatt feil - Igjen!

 

1. Ja, jeg har sett at fisk har jaget, men svært svært sjelden i Hemsil. Kanskje de ikke liker at vi ser på når de gjør det? :oops:

 

2. Jeg vet ikke hvor mye du har fisket i Hemsil, men jeg tror du vil oppleve at ørreten der er en smuuule forskjellig fra laksen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...