Gå til innhold
  • 0

Gjeddefiske


OB

Spørsmål

Vurderer å handle inn litt utstyr til gjeddefiske. Kikka litt rundt og funnet ut litt, men klarer ikke å finne noen nettbutikker som selger poppere. Tenker flytesnøre og poppere nå på våren. Noen tips på hvor en får tak i dette? Evt bedre med synkesnøre og noe som går under vann?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

I de fleste tilfeller vil fluer som går under vann gi mest fisk på gjedde, da de før lek kan være ganske trege :) Flyteline er et godt allroundvalg! Så kan man variere med intrekkshastighet og tyngde på flue når det kommer til fiskedyp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takker for svar. Etter å ha leitet litt mer fant jeg noen poppere på flugor.se.

 

Hvis jeg nå mot alle odds skulle få en gjedde på kroken er det noe utstyr som anbefales for å kunne slippe den skånsomt ut igjen? Ser for meg at det kan bli i overkant knotete med en ørrethov og en liten pjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei OB, Jeg vil nog rekomendere deg et intermediate snøre tidlig vår, fisker mere allround en flyt. Og satse på noen fluer du får fisket fra 0,5-3m dypt. Bruker mye flashabou tubefluer selv. Skal du kjøpe store gjedde fluer kan det vare lurt og ta frem saksa og dresse dem ned litt i starten. Kan bli litt vanskelig om man ikke er vant til og kaste store 30cm fluer. Når det kommer til popperfiske ,så er det noe jeg bedriver når vanntempen begynner og synke seint på sommeren/tidlig høst, da trenger du flytesnøre. Med dette så er det ikke sagt at du ikke kan få gjedde på popper tidlig vår, men har hatt bedre erfaring av og fiske litt dypere. Sjekk gjeddefisket på KanalGratis sin youtube kanal. Vet at det finnes et klipp der Niklaus Bauer går igenom litt utstyr og har mange bra tips. Kjøp deg en ordentlig tang med lang kjeft på din lokale jernvarehandel. Det og en blå IKEA pose kommer du langt med. Håper du har noen nytte av dette!

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...