Gå til innhold

Line Cleaning Tool by Fish Pimp


Kivbyd

Anbefalte innlegg

Er det noen som har denne og kan si om det er noe tess? Eller er det noen som vet hvor man kan få kjøpt noe slikt? Finner bare en amerikansk forhandler som ikke sender til Norge.

https://www.youtube.com/watch?v=YatD09TyxUo

 

Prøvde forresten å smøre mitt coastal snøre med Tiemco sinking line dressing i dag, men da ble det flytesnøre av det :-) Så i kveld blir det vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med akkurat den modellen, men har prøvd noe tilsvarende. Ideen med å bare legge lina inn og sveive igjennom virket som en god plan, men etter hvert ikke så bra. All dritten som var på lina blir jo liggende på disse putene som er der, og min erfaring er at de er vanskelige å få helt rene igjen. Så etter hvert dro en lina fram og tilbake på skitne puter.

Så jeg gikk tilbake til gamlemetoden, en liten fille av for eksempel en gammel t- skjorte, litt rensemiddel på den og dra igjennom. Kast filla når du synes den er skitten nok og klipp en ny. Mange filler av ei t-skjorte!

 

Mange synes nok det er gammeldags og kjedelig, men det enkle er ofte mer enn godt nok. Bare min mening altså, andre har andre meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en slik lignende selv en gang. Klippet opp skumplast, la bitene i en eske som hadde vært kroker i. Klippet spor i skumplast, helte på litt linedressing. La linen oppi sporet, lukket esken og dro lina gjennom. Fungerer fint, og kan jo skifte skumplast når den blir skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er linket til har utskiftbare svamper og sannsynligvis vaskbare så tror det skal gå greit med tanke på oppsamlet skitt. Men selvfølgelig så går det fint med en fille også. Fikk bare lyst på en sånn til bruk i felt og når det skal gå kjapt og greit :-) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn. Ligger i sekken eller vesten. Bruker den rett som det er hvis jeg sitter og venter på at noe skal skje. Man trenger den jo egentlig ikke da. Bare å ha med en fille og noe glidemiddel, men det blir jo til at jeg ser den og tenker "hm, kanskje rense litt..". Angrer aldri på det ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...