Gå til innhold

Lamson liquid


Eivind Saurdal

Anbefalte innlegg

Samme pakke får du på Skittfiske - til samme pris.

 

Jeg har min Lamson Liquid 2 på en #7 - det vil si #5-6 (ledig spole, derfor ble den tenkt til #7ern). Du sier ubalansert, på hvilken måte da? Jeg har ikke mye backing på, 65-70 meter tenker jeg - redd for å få problemer med overflødig med line så jeg mister all kontroll. Dette er sammen med en GL Coastal line.

 

Jeg har kun foretatt noen testkast med dette oppsettet, og det fungerer fint å kaste, men jeg har ikke testet i vind og ikke minst med fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den blir for lett i bunn under kast, med for små sneller og endel line ute

Har 120-350m backing på de forskjellige sjøsnellene jeg har, det minste oppsettet er #5 og største #12. Den dagen den biter på noe stort som virkelig reiser skal ikke jeg ha for lite backing

Endret av JEika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du er inne på noe der. Kanskje jeg burde gå for en Liquid 3.5 selv, for å få på litt ekstra backing for stor sjøørreten som jeg får i år. Jeg er ikke dreven nok til å kjenne at den blir for lett i bunn, kan ikke ha noe med vane å gjøre da? :-p

 

Aner ikke hvordan jeg reagerer med at noe stort biter på ei flue, mulig jeg kaster heile dritten utti. 

 

Eivind; kjøp snella og kom med erfaringer a. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke nødvendigvis på vekta, men la merke til at butten la seg inntil armen ved overkast.

 

Edit: Derfor bør det vel kanskje være en fordel ved eventuell storfisk også, man får ikke ubalansering der heller.

 

Setter stor pris på hjelp. Er temmelig ny i dette.

Endret av larsct
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt 3,5 på en #7 SØ stang. Snella er lett, kun 153 gram + har god bredde på spolen, 29 mm.

Liquid 2, 25,5 mm. Guru 3, #7-8, veier 156 gram og har bredde 32 mm.

Jeg synes en del sneller har for smal spole, bla. Abel.

Endret av hansjr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...