Gå til innhold

Killer Bugs


Grunde Løvoll

Anbefalte innlegg

De ble jo bundet med Chadwicks 477 garn. Jeg hadde slikt garn for bare noen få år siden, men det borte under en flytting. Nå er det et par produsenter som har begynt å lage erstattninger for dette garnet, og fisken bryr seg ikke. Har derimot Chadwicks i mange andre farger, og har fått fisk på slike også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fisken bryr seg! Jeg bruke et rosa-grått garn til mine Killer Bug varianter. Fikk garnet hos en guide i SAN Juan river. Det var hans hemmelighet etter mygg spisende regnbuer. Det et nok litt mer pink enn Chadwicks. Jeg bruker garnet til reker og tanglopper/gammarus. I mars med grå bindetråd og senere i april-mai med pink. Dette samsvarer med endring fargen til krill og tanglopper utover sesongen når du holder dem opp mot lyset. Egg kanskje? For tanglopper gjelder dette for de som lever på lys bunn. Har gjort mange erfaringer med 'reke'-spisende sø og sjø-røye. Mine anekdoter har punch line: mer og mer rosa jo senere på sesongen. Etter sjø-røye og røye kan det forholde seg litt anderledes. Tenker også litt på Even Rises Pink Lady. Noen som husker den?

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, beskrivelsen stemmer. Sikkert rett navn og. Mønsteret var i boksen min i mange år, men er nå faset ut. Det er noe med rosa og attraksjon hos fisk, men etter min erfaring må den være translucent. The usual og The mess er eksempler på gode mønster som bruker diskret rosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...