Gå til innhold

Fiskernes mester - Episode 4


Anbefalte innlegg

Da er endelig episode 4 klar. Fikk litt tekniske problem og en klipper på andre siden av jorda som ga oss litt utfordringer. Sorry for å ha ødelagt forrige helg for hundretusenvis av våre dedikerte fans som fikk insomnia, spiseproblemer og andre traumer. 

 

Takk for alle drapstrusler om at dette ikke må skje i fremtiden, familien er i sikkerhet og ser frem til episode 5 nå i helgen!

 

 

Hjelp oss lage flere fiskefilmer og fiskeunderholdning med å følge oss på YouTube og nyhetsbrev.

 

Vi tar gjerne i mot kommentarer, ris og ros.

 

Bernt og resten av crewet

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke bare kunnskapan han va overlegen hu Lotte. Slo hu med en del meter på fluekastinga å. Hu så ut som hu aldri hadd rørt ei fluestang før.

Jeg er 100% sikker på at du ikke får mer fisk hvis du kan kaste langt på plen.aldri rørt ei fluestang? Kutt ut a!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ska se bort ifra lengden så hu fortsatt ikke ut som hu hadd rørt ei fluestang før. Makan til klumsete kasting. Kanskje vanskelig med vind, men meitefiskern hadd vind han å, og han så ut som han hadd gjort det der i en mannsalder i forskjell.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke uttale meg om noen av deltakernes ferdigheter. Prestasjonsangst og kynisk klipping fra produsentens side kunne vel fått oss alle til å fremstå som urutinerte tullinger ;)

Men om man stiger ned fra sin høye fluefiskehest, tar et oppgjør med seg selv og innrømmer at ved å være på rett plass til rett tid er sjansene for å håve stor ørret ganske brukbare. Fluefiske er ikke ALLTID rakettforskning(snarere tvert i mot?). Jeg tror jeg veien til grom ørret på instagramprofilen er temmelig kort om man har tid og råd til å henge på de rette elvestrekkene gjennom sommern. Før eller siden vaker det en bitevillig kubbe godt innenfor kastehold selv for en nybegynner. Og ikke trenger den å være selektiv en gang!

Mulig denne hypotesen bare er en forsvarsmekanisme jeg har utvikla siden jeg aldri har tatt meg særlig tid elle råd til storørretjakt selv og har et beskjedent antall fisk over kiloen på samvittigheta.

PS! Antyder ikke at du sitter på en høy hest Øyvind, bare så det er sagt. Vil bare påpeke at selv tallentløse folk får stor fisk!

Endret av Emil
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er jeg veldig enig i. Er langt fra noen dyktig fluefisker, men har fortsatt vært heldig og tatt noen pene fisker. Spessielt første sessongen min som fluefisker brukte jeg mye tid på å fiske, og var dermed også ofte på rett plass til rett tid. Når det er sagt, hvis man skal bruke alle disse timene så ville vel kanskje bevegelsesmønstrene ved fluekasting være godt implementert også, ihvertfall godt nok til å ta et standard overhodekast uten å se ut såpass klønete ut. 
Er forsåvidt ikke for å henge ut hun derre Lotte, men jeg ble bare ekstremt overrasket.

Men hva vet vel jeg, kanskje hun er en jævel på spey-kast ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske-tv er fuske-tv var det en godt kjent produsent som sa til meg en gang :) Synes vi skal ta det for det det er og heller applaudere en gjeng fiskere som byr på seg selv og er med å prøve å skape underholdning.

 

EDIT: Må bare legge til.
1) Det var veldig varierende vind på kasteøvelsen og klippen viser ikke nødvendigvis hvordan alt var.

2) Quiz har jeg kjørt mange av på Hooked, Fiskersiden, adventskalender her på Fluefiskesiden og quiz på Beer Palace. Mange såkalte "eksperter" eller "gode fiskere" som man har sett i fiskescenen i årevis har ikke akkurat 12 rette for å si det slik.  

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...