Gå til innhold

Regnbueørret etterligning


hjaeger

Anbefalte innlegg

Finnes det noen sjørretfluer som kan etterligne regnbueørret? Har tidligere i fiskekarrieren sverget til Rapala Regnbueørretvariant. Nå er haspelstanga pensjonert, men det kunne vært interessant å få tak i noe som ligner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen sjørretfluer som kan etterligne regnbueørret? Har tidligere i fiskekarrieren sverget til Rapala Regnbueørretvariant. Nå er haspelstanga pensjonert, men det kunne vært interessant å få tak i noe som ligner =)

Vet ikke om noen, men det finnes sikkert. Om du binder selv, så kan jo en enkel imitasjon lages. Hvit/sølv Flash nederst, litt rød/rosa flash på midten og litt mørkere grå/sølv på ryggen.

Ellers er vel ofte mange fordeler med flue bevegelse, gjennomsiktighet, at den kan sveve i pauser osv. Samtidig som man kan forsterke karikaturene av det man ønsker å etterligne.

Som fluefisker har man mye flere valgmuligheter å spille på.

For egen del velger jeg forenklede fluer som imiterer karikatur av et bytte heller enn å etterligne et bestemt bytte mest mulig.

Velkommen til forumet forresten!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har denne som er laget av Anastasios papadopoulos

 

Ja, det er akkurat noe sånt jeg tenkte meg. Må denne bindes selv eller kan jeg ta snarveien med bankkortet? =) 

 

Skulle jeg bundet den selv så hadde det blitt litt svart "isse". Den flua der må jeg ha tak i =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...