Gå til innhold

sage method 2hånds


Anbefalte innlegg

Jeg har som de fleste andre, lyst på nytt utstyr :P

Noen her inne som har erfaring med sage method 2hånds? Hvis dere har erfaringer med andre tipflex stenger dere mener er gode så er det bare å hyle ut

Jeg har testa det meste fra lts, endel guideline og hardy stenger. Hadde også across 13 en liten periode men denne blei fort bytta ut med den første versjonen av en slingshot 14. De dype stengene med lange bevegelser og lang ventetid er ikke noe for meg. Liker korte bevegelser, raske stenger og mye trøkk

Endret av JEika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har som de fleste andre, lyst på nytt utstyr :P

Noen her inne som har erfaring med sage method 2hånds? Hvis dere har erfaringer med andre tipflex stenger dere mener er gode så er det bare å hyle ut

Jeg har testa det meste fra lts, endel guideline og hardy stenger. Hadde også across 13 en liten periode men denne blei fort bytta ut med den første versjonen av en slingshot 14. De dype stengene med lange bevegelser og lang ventetid er ikke noe for meg. Liker korte bevegelser, raske stenger og mye trøkk

Hvis du liker raske stenger og mye trøkk, vil jeg absolutt anbefale Sage method 2 hånds. Knallstang.

Endret av simenstro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var ute og testa Sage Method 15 foteren i snøbygene i dag,brukte en Rio AFS flyt skyteklump på 39 gram.

Til sammen ligning så hadde jeg med meg forgjengeren TCX15 som liker denne lina meget godt og som har et stort register på linevekter.

39 gram ble nok i letteste laget til Methoden, det var tydelig at den ville ha litt tyngre liner for å lade godt.

Tenker at rundt 43- 45 gram vil fungere godt til den.På grunn av kulden og frosne fingre så ble den ikke prøvd med tyngre liner i dag.

Endret av sluggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg går med en Sage Method 12,6` #8, kastekanon ! Har for det meste brukt skagitline, Rio iFlight. Har også anskaffet meg en Rio Scandi Short 550 grain, og holder nå en liten knapp på scandien. 

 

Scandien er så å si like god til snap t som til speykast.

 

Vist du fortsatt vurderer methoden så nøl ikke !

 

Mvh

Jleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...