Gå til innhold

elektrisk sykkel


Jarle Eika

Anbefalte innlegg

Det har kommet endel forskjellige modeller av meget heftige elsykkler nå, og jeg får meeeeget vondt i lysta når jeg ser på disse og tenker på det norske regelverket :/ er jo rekkevidde på 70-90km i tilegg til at man kan lade i nedoverbakker. Genial fiskesykkel på sommern da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant. Jeg sykler mye selv men med riktig utstyr - det er ikke det beste med vadere på. Ellers må jeg pakke alt i en stor ryggsekk men pakker man fiskeutstyr, vadesett, evt. telt, sovepose, klær, mat og kanskje også bellyboat blir det litt for mye. :D

 

Her kunne man utvide radiusen mye. Men prisen er høy og også elsykkel veier en del, så hvis man må kjøre bil først, ikke sikkert det går å laste den på takstativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellen i videoen er nok ikke godkjent som sykkel i Norge men de som vi har tilgang til går maks 25km/t og de lader vel heller ikke i nedoverbakke. Dog så går det fint å laste bellyn på bagasjebrettet og resten av utstyret i ryggsekken men all vekten spiser av kapasiteten og rekkevidden. Det går fint å komme seg midt i Nordmarka og retur før det er tomt batteri. Bidrar man selv med tråkkingen utvides rekkevidden en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stealth bombern lader i nedoverbakker hvis jeg ikke har missforstått dette.

Regenerative braking prolong the life of the brake pads and allows greater range by converting braking energy into electrical energy fed back into the battery pack.

Stealth'n i england har heldigvis ett 250w og 15mph oppsett og kan fort gjøres om til "løps oppsett" som slepper 4,5kw og 50mph løs. Den burde vel være lovelig med "puse oppsettet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...